kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
محتکران و گرانفروشانی که به نفع دولت جریمه می‌شوند

محکومیت 1800 میلیارد تومانی متخلفان در پرونده‌های تعزیراتی امسال

از ابتدای امسال تا 15 تیرماه، 135 هزار و 208 پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و برای 119 هزار و 904 پرونده حکم صادر شده است.



به گزارش تسنیم، سخنگوی سازمان تعزیرات با اعلام این خبر در نشستی خبری، افزود: در این پرونده‌ها متخلفین به 18 هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.
سید یاسر رایگانی ادامه داد: 94 هزار و 137 پرونده به بخش اجرای احکام در حوزه‌های مختلف رسیده و 81 هزار و 811 پرونده اجرای حکم و مختومه شدند؛ در مجموع متخلفان 807 میلیارد تومان در حق دولت و 26 میلیارد تومان در حق شاکی خصوصی  محکوم شده‌اند که تاکنون 165 میلیارد تومان وصول شده است.
رایگانی گفت: از ابتدای سال تا 15 تیرماه جاری 6 هزار و 545 پرونده در طرح نظارتی سلامت‌محور کرونا در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده که برای پنج هزار و 640 پرونده حکم صادر شده است و بر اساس آن متخلفین به پرداخت 175 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند. همچنین یکهزار و 154 پرونده در حال رسیدگی است.
وی  خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی 8 میلیون و 936 هزار عدد ماسک، 566 هزار لیتر الکل و مشتقات ضدعفونی‌کننده، 75 میلیون و 461 هزار جفت دستکش یک‌ بار مصرف و 68 هزار عدد روپوش بیمارستانی کشف شد که بیشترین آنها در استان‌های تهران، قم، آذربایجان غربی و فارس بوده است.
59 عنوان تخلف
 به‌روز‌رسانی می‌شود
سخنگوی سازمان تعزیرات با‌ اشاره به اینکه افزایش هزینه تخلف، بازدارندگی و ضمانت اجرای عدم تکرار تخلف در این سازمان پیگیری شده است، اظهار داشت: با اقدامات وزیر دادگستری از سال 97 و درخواست او مبنی بر اصلاح ماده 28 قانون مجازات اسلامی، اردیبهشت امسال مجلس شورای اسلامی ماده 28 اصلاحی را به تصویب رساند که برای اجرا ابلاغ شده است؛ در این ماده، 59 عنوان تخلف در هفته آینده و توسط دولت به‌روزرسانی می‌‌شود که گام بلندی برای دستیابی به ضمانت اجرا در حوزه تعزیرات حکومتی است. به‌عنوان نمونه، جریمه پنج هزار تومانی گران‌فروشی دارو از ٩٣٠ هزار تا ١٨ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان به روز می‌شود.