kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

افزایش دریافتی بازنشستگان با اجرای طرح همسان‌سازی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ابتدای مردادماه، از این پس یک بازنشسته حداقل‌بگیر حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.




به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری درباره جزئیات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: طی جلساتی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان داشتیم، تعیین شد از ابتدای مردادماه حقوق بازنشستگان با احتساب رقم همسان‌سازی واریز شود.
وی با بیان اینکه هر سال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه متناسب‌سازی خواهد شد، افزود: برای حداقل‌بگیران بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش و غیر حداقل‌بگیران تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت که به تناسب سنوات آنها و وصولی فعلی محاسبه می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره جزئیات رقم دریافتی بازنشستگان حداقل‌بگیر این سازمان، گفت: فرد حداقل‌بگیر با ۳۰ سال سابقه، اگر تا اسفند ماه سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده با اعمال ۲۶ درصد افزایش حقوق سال ۹۹ او به حدود دو میلیون تومان رسیده که اکنون با احتساب رقم متناسب‌سازی و افزایش بن خواروبار و حق مسکن، حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.
همچنین علی‌اصغر بیات؛ رئیس‌ کانون عالی بازنشستگان کشور درباره نحوه محاسبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: با برگزاری این جلسات نظرات ما و مدیران سازمان تأمین اجتماعی در زمینه فرمول اجرای متناسب‌سازی بسیار به هم نزدیک است و امیدواریم فرمول قطعی و نهایی متناسب حقوق بازنشستگان طی یکی دو روز آینده اعلام شود.
گفتنی است، روز چهارشنبه (۱۸ تیرماه) مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسید و هیئت دولت با واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تأدیه بدهی‌اش به سازمان تأمین اجتماعی موافقت کرد. بر اساس مصوبه هیئت دولت، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و این سازمان متعهد است با اتکاء به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماه‌های آتی نسبت به اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدام فوری به عمل آورد.