kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در نیروگاه چابهار /رئیس بنیاد مستضعفان: با تمام توان کنار مردم هستیم

رئیس‌بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: چهار هزار میلیارد تومان توسط این بنیاد در نیروگاه برق چابهار سرمایه‌گذاری شده تا برق مورد نیاز صنایع، کارخانه‌های بزرگ و کوچک‌ و مردم چابهار و دشتیاری تامین شود.



پرویز فتاح در حاشیه بازدید از روند توسعه نیروگاه برق چابهار در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح توسعه این نیروگاه و افزایش توان تولیدی آن به بیش‌از ۵۰۰ مگاوات با اضافه شدن یک واحد بخار در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سالجاری این مورد محقق شود.
وی بیان کرد: نیروگاه برق چابهار در سال ۸۵ کلنگ زنی و در سال ۸۸ با ۲ واحد حرارتی با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات تکمیل شده است و پس از رسیدن گاز تحولات خوبی را در این نیروگاه شاهد خواهیم بود.
رئیس‌بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: مصرف برق در منطقه چابهار بیش از برق تولیدی این نیروگاه است لذا برای حل مشکلات یک واحد بخار به این مجموعه اضافه می‌شود و با رسیدن راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد، ظرفیت تولید این نیروگاه به ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.
وی با‌ اشاره به تامین برق حاشیه‌نشینان چابهار خاطرنشان‌کرد: ساخت مدارس، خانه بهداشت، ارتقای شاخص‌ها و رفع محرومیت‌ها را با تمام توان انجام می‌دهیم و در کنار مردم هستیم.