kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

وقتی غربی‌ها از عکس سردار سلیمانی هم وحشت دارند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل، در هنگام سخنرانی‌اش در نشست شورای حقوق بشر، عکسی از شهید سردار سلیمانی را روی میز خود قرار داده بود که پلیس امنیت سازمان ملل، هنگام سخنرانی نماینده ایران، آن را از روی میز بر‌می‌دارد.


اسماعیل بقایی هامانه، سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که در نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر، هیچ کشوری با ترور سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران موافقت نکرد.
بقایی هامانه که با شبکه خبری «المیادین» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: شهید سلیمانی فرمانده‌ای عالی‌رتبه بود و این حق ماست که پرونده قضایی بین‌المللی درباره ترور حاج قاسم را پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه اروپایی‌ها در وضعیت حمایت از اقدام تروریستی آمریکا قرار ندارند، گفت: در نشست روز پنجشنبه، هیچ کشوری عملیات ترور سردار سلیمانی را نپذیرفته است.
سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: ترور شهید سلیمانی از همان لحظه اول اقدام آمریکا، به یک مسئله جهانی تبدیل شد.
بقایی هامانه روز پنجشنبه ضمن شرکت در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی اقدامی غیرقانونی و جنایت بزرگی بود که صلح و امنیت جهان را به خطر انداخته است.
به گزارش ایرنا، کشورهای شرکت‌کننده در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که روز پنجشنبه در ژنو برگزار شد، ضمن محکومیت اقدامات فراقانونی و خودسرانه دولت‌ها، از به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط رژیم آمریکا برائت جستند.
گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از روال قانونی در ابتدای نشست با ایراد سخنانی یادآور شد؛ سردار (شهید) سلیمانی یک مسئول بلندپایه دولتی در یک کشور دارای حاکمیت است که مورد هدف ارتش آمریکا قرار گرفت.
اگنس کالامارد گزارشگر سازمان ملل با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا نتوانسته اسناد و شواهدی محکم درباره ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کند نتیجه گرفت که ترور فرمانده سپاه قدس اقدامی خودسرانه، غیرقانونی و نقض حقوق بشر بوده است. وی همچنین بی‌اعتنایی برخی دولت‌ها به قوانین الملل در استفاده از پهپاد در جریان درگیری‌های نظامی را به باد انتقاد گرفت و خاطر نشان کرد که گسترش دامنه جنگ با تروریسم به امنیت و صلح جهانی خسارت می‌زند.
برداشتن عکس سردار سلیمانی
 توسط پلیس امنیت سازمان ملل
روز گذشته، ویدئویی در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد که نشان می‌داد پلیس امنیت سازمان ملل، تصویر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از روی میز سفیر ایران در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر این سازمان بر می‌دارد.
اسماعیل بقایی هامانه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل (ژنو) در هنگام سخنرانی‌اش در این نشست، این تصویر را روی میز خود قرار داده بود.