kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

حرمت شکنی آل‌سعود در مدینه منوره

مقامات سعودی در حرمت شکنی جدید، مجوز تصویربرداری از مدل‌های زن در مدینه منوره را صادر کردند.



سرویس خارجی-

دولت عربستان در زمان ولیعهدی محمد بن سلمان روز به روز حرمت شکنی‌های
خود را افزایش می‌دهد. بن سلمان در راستای به اصطلاح مدرنیزه کردن جامعه سعودی، با دعوت از خوانندگان غربی و برگزاری کنسرت‌های مختلط و همچنین برپایی مسابقات ورق بازی و حتی تلاش برای مجاز کردن فروش مشروب، سعی می‌کند به تدریج چهره‌ای سکولار از جامعه عربستان ارائه دهد. صدور مجوز برای یک مجله مد آمریکایی در یکی از مناطق مدینه منوره، جدیدترین اقدام آل‌سعود در این راستا است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، مقامات سعودی اجازه فعالیت تصویربرداری از مدل‌های زن جهان را در این کشور صادر کرده‌اند. بر اساس این گزارش، تصمیم عربستان درخصوص صدور مجوز فیلم برداری از مدل‌های زن جهان در یکی از مناطق مدینه منوره، با هدف تهیه تیزر‌های تبلیغاتی، موجی از انتقاد‌ها و جنجال‌ها را در پی داشته است.
مقامات عربستان در این حرمت‌شکنی جدید، به مجله مد «ووگ» اجازه داده‌اند تیزر تبلیغاتی یک شرکت آمریکایی در این منطقه، ساخته شود. بر همین اساس، نسخه عربی مجله مد و فشن «ووگ» که دفتر مرکزی آن در آمریکا قرار دارد، تصاویر مستهجنی از حضور مدل‌های معروف زنان در این پروژه را منتشر کرده است. صدور چنین مجوزی و انتشار تصاویر خلاف شئونات اسلامی با قداست شهر مدینه منوره هیچ‌گونه تناسبی ندارد و این امر با انتقاد‌ها و مخالفت‌های بسیاری در این کشور مواجه شده است.
پایگاه «میدل ایست مانیتور» با انتشار این مطلب نوشت:« ساخت تیزر تبلیغاتی با تصویربرداری از زنان مد و لباس در مدینه منوره در چارچوب اصلاحات ادعایی عربستان قرار می‌گیرد که از طریق آن، به دنبال جذب گردشگران خارجی و ادامه اقدامات جنجال برانگیز این کشور نظیر کاهش قدرت پلیس دینی و برداشتن محدودیت‌های اختلاط میان زنان و مردان است.»