kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

فعالیت داوطلبانه و جهادی مجمع جهادی ایقان در 40 شهر کشور

مجمع جهانی ایقان با مجوز رسمی از سازمان بسیج سازندگی، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و کانون خادمیاران رضوی و... فعالیت داوطلبانه و جهادی خود را در 40 شهرستان از توابع 10 استان آغاز کرد.



مجمع جهانی ایقان متشکل از 570 عضو نخبه ملی و بین‌المللی از 7 کشور و 27 استان از جمله اساتید حوزه و دانشگاه پزشکان و کارشناسان و دانشجویان به مدت 30 ماه در 10 استان با 20 اعزام مستمر به 34 شهرستان در زمینه «آداب اسلامی و سبک زندگی، آموزشی و ترویجی، فرهنگی و تبلیغی، بهداشتی و مامایی، پزشکی و پیراپزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی روانشناسی و روانپزشکی، عمرانی و سازندگی، تحقیقات و مطالعات» فعالیت داشتند. ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در عرصه هفتگانه سلامت در زمینه آموزشی و درمانی و در سه سطح عمومی، تخصصی، فوق‌تخصصی به 14567 نفر
ارائه خدمات درمانی به تعداد 44869 دام بزرگ
 و سبک و طیور معاینه، تجویز دارو و درمان دام انتقال 187 بیمار به مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی و روند درمان آنها توسط پزشکان خیر و دلسوز به صورت رایگان
مستمری به تعداد 120 معلول و بیمار خاص از طرف خیرین مرتبط با اعضاء مجمع جهانی ایقان به مبلغ 50 الی 100 هزار تومانی در ماه
توزیع 3785 بسته حمایتی تغذیه، پوشاک، لوازم‌التحریر، کتاب، اقلام بهداشتی به نیازمندان مناطق هدف جهادی
معرفی 580 مادر باردار دارای سوءتغذیه در مناطق جهادی به مرکز خیریه جهت تأمین بسته تغذیه به مدت دو سال از جمله فعالیت‌های این مجمع بوده است.
42 طلبه فاضل آقا و خانم مسئولیت سطوح تبلیغی این مجموعه جهادی را به عهده دارند و فعالیت خدماتی را زمینه‌ای برای ترویج مبانی اسلامی و ارزش‌های انقلاب فراهم نمودند و همواره با لباس ارزشمند روحانیت دوشادوش سایر اعضاء مجاهد به فعالیت تبلیغی در مناطق محروم مشغول هستند.
این مجمع در راستای حمایت از فرهنگ جهاد و مجاهدت و مطالبات حضرت امام خامنه‌ای
مدظله‌العالی در خصوص تداوم اردوهای جهادی ذره‌ای وابسته به جریانات، جناح‌بندی‌ها، منابع مالی نیستند و تمام مخارج و هزینه‌های فعالیت جهادی از طریق اعضاء تامین می‌شود و نیازمند توجه بیشتری بوده تا بهتر و بیشتر بتواند به مردم عزیزمان خدمت کند. لذا طی اردوهای انجام شده به شدت مورد بی‌توجهی مسئولین و متولیان فعالیت جهادی قرار گرفته است و طی این سه سال فعالیت در کنار مردم محروم پیوند 13 زوج انجام شد که فعالیت آنها در مناطق محروم کماکان ادامه دارد.
مشارکت دانشجویان در این مجمع و استقبال از فعالیت جهادی بسیار چشم‌گیر بوده و محدودیت‌های منابع و امکانات از جمله عوامل ضعف در فعالیت‌های جهادی تلقی می‌شود.
پزشکان و ایرانیان ساکن کشورهای استرالیا، آمریکا، عراق، آلمان، هلند، نیوزیلند، لبنان، هند، ترکیه، پاکستان و نیجریه با این مجمع همکاری  دارند.