kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

آغازمعامله سهام عدالت به روش مدیریت مستقیم

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد: سهامداران عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از این پس می‌توانند سهام خود را معامله کنند.

حسین فهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، از چه زمانی این سهام عدالت در پرتفوی آنها قرار می‌گیرد و سهام آنها قابل خرید و فروش خواهد شد، گفت: برای آنهایی که سهام عدالت به آنها تخصیص داده نشده بود، از روز شنبه 14 تیر ماه این سهام تخصیص داده شد و کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند اولاً دارایی خود را در پرتفوی سهام ببینند، ثانیاً‌ می‌توانند سهام خود را اضافه کنند‌، بفروشند، تبدیل کنند و یا نگه دارند و این اختیار با آنها خواهد بود.
وی با اشاره به آمار سهامداران عدالت در روش مستقیم، افزود: طبق آخرین آمار سازمان خصوصی‌سازی کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، بعد از پایان 29 خرداد 99 تعداد 18 میلیون و 900 هزار نفر بوده‌اند.
سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت همچنین در مورد کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهامداری عدالت را برگزیده‌اند، ‌گفت: شورای عالی بورس و کمیته تخصصی این شورا مشغول تدوین چارچوب‌ها و قواعد و مقرراتی است که بر اساس آن اجرای موفق، مؤثر، حرفه‌ای و کارآمد روش سهامداری غیرمستقیم را تسهیل کند.
اختلالات زیرساخت‌های معاملاتی
نمایندگان مجلس از وضعیت نامناسب سامانه‌ها و زیرساخت‌های بورس انتقاد کردند.
در همین رابطه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس، طی ماه‌های گذشته همواره بر ضرورت ارتقا زیرساخت‌های کارگزاری‌ها و رسیدگی به شرایط بورس تأکید داشته و هشدارهای لازم را به مسئولان اجرایی گوشزد کردند، اما از آنجا که سازمان بورس نسبت به بهبود این زیرساخت‌ها بی‌توجه بود، مشکلات کنونی ایجاد شد.
سمیه محمودی با اشاره به رشد شاخص بورس در ماه‌های اخیر افزود: دولت باید استقبال مردم از بورس را فرصتی طلایی دانسته و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب انگیزه مردم برای حضور در این بازار را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع بورس، وضعیت آن و شرایط کارگزاری‌ها ورود می‌کند، اظهار کرد: کارگزاری‌های بورس از تمامی معاملات انجام گرفته درصدی را به عنوان کارمزد، برمی‌دارند، بنابراین سازمان بورس باید این کارگزاری‌ها را به ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود ملزم کند.