kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
ربیعی در نشست خبری:

دولت با پرداخت وام از مستأجران حمایت می‌کند

سخنگوی دولت گفت: همکاری در اجرای پروتکل‌ها در اردیبهشت به ۸۰ درصد رسیده بود اما اکنون به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: بنای دولت بر همکاری صمیمانه، همراهانه و هم‌افزا برای عبور از شرایط دشوار امروز و حل مشکلات مردم است.
در ساخت واکسن
 به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم
ربیعی با ‌اشاره به گزارش وزیر بهداشت مبنی بر اینکه «کشور در ساخت واکسن کرونا به موفقیت‌هایی دست یافته است» گفت: در داروهای نو ترکیبی به سمت تولید رفتیم.
اقدام قضایی
در قبال عدم استفاده از ماسک
وی با‌اشاره به وضعیت کرونا در کشور با بیان اینکه از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مناطق سرپوشیده قرمز و نارنجی اجباری خواهد بود، گفت: اقدامات قضایی در قبال عدم استفاده از ماسک در ستاد مقابله با کرونا در دست پیگیری است، اما فعلا برخی پاساژها و ادارات اجازه ورود نمی‌دهند.
سخنگوی دولت افزود: وزارت بهداشت و قوه قضائیه گشت‌هایی خواهند داشت و قصد داریم نظارت را هر روز بیش از گذشته ارتقاء ببخشیم تا دستاوردهای به دست آمده کادر بهداشت و درمان از بین نرود.
حمایت از مستأجران با پرداخت وام
ربیعی در مورد برنامه‌های دولت در حمایت از مستاجران گفت: تصمیم گرفتیم قراردادهای مسکونی استیجاری که مدت آنها تا ماه مهر بود در صورت عدم توافق موجر و مستاجر تمدید شود.
وی افزود: افزایش اجاره‌بها در تهران حداکثر ۲۵ درصد، شهرهای بزرگ ۲۰ و شهرهای کوچک ۱۵ درصد است. ما دنبال حمایت مالی از مستأجران در قالب پرداخت وام هم هستیم.
سخنگوی دولت اظهار داشت: تا پایان ۹۹ به سمت اتمام مسکن مهر می‌رویم. به هیچ وجه، کسی به مسکن‌سازی نقد نداشت، نقد ما به نبود امکانات در برخی طرح‌های مسکن مهر بود؛ بنای ما تکمیل مسکن مهر بوده است. دولت و شهرداری طرح‌های مختلفی برای کاهش قیمت مسکن دارند.
زمین ۹۹ ساله واگذار خواهد شد
ربیعی همچنین بیان کرد: در مسئله مسکن، آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید اصلاح و تسهیلات بیشتری ایجاد شد زمین ۹۹ ساله برای احداث واحدهای مسکونی واگذار خواهد شد و برای حمایت از صنعتی‌سازی مسکن پرداخت‌ها از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش پیدا کرد.
مالیات بر خانه‌های خالی
 از ماه آینده عملیاتی می‌شود
وی در مورد چگونگی بستن مالیات بر خانه‌های خالی نیز اظهار داشت: این سامانه راه‌اندازی شده و از ماه آتی عملیاتی خواهد شد.
پاسخ ربیعی به حواشی
 درباره استخدام داماد رئیس‌جمهور
به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره استخدام داماد رئیس‌جمهور در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما ایشان قبل از ازدواج هم با توجه به رشته تخصصی‌اش ارتباطی با این مجموعه‌ها داشته است.