kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳

اتمام حجت میشل عون با صهیونیست‌ها بهره برداری از منابع گاز، اعلان جنگ است

رئیس‌جمهور لبنان هشدار داده، آغاز عملیات اکتشاف گاز طبیعی در منطقه «بلوک-72» بسیار خطرناک و اعلان جنگ علیه لبنان است.

بلوک 72، نزدیک منطقه به میادین گازی لبنان است و منطقه پر مناقشه‌ای است، اما وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بی‌توجه به خطرات و موقعیت جغرافیایی آن، سه شنبه هفته گذشته دستور اعطای مجوز اکتشافات گازی و نفتی برای این منطقه را صادر کرد که با واکنش جدی لبنانی‌ها رو‌به‌رو شد.
به گزارش «العالم»، روزنامه «جروزالم پست» نوشته که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در این زمینه هشدار داده آغاز عملیات اکتشاف گاز طبیعی در این منطقه «بسیار خطرناک» و «اعلان جنگ» علیه لبنان است. «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان نیز از شورای عالی دفاع لبنان خواسته تا در این زمینه جلسه‌ای تشکیل دهد.
«قاسم‌هاشم» از اعضای حزب بعث مجلس لبنان اما در این زمینه هشدار داده که شروع عملیات اکتشاف گاز در منطقه بلوک 72، اعلان جنگ علیه لبنان و «دزدی دریایی» است. این مقام لبنانی در ادامه خواستار اقدام همه‌جانبه برای خاتمه دادن به امیال تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی شده است.
گفتنی است، منطقه بلوک 72 طبق توافقنامه بین انگلیس و فرانسه (1929) و تایید سازمان ملل در سال 2000 فقط متعلق به لبنان است اما صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند این منطقه متنازع میان دو طرف است! این موضع‌گیری‌ها اما به نوعی تکلیف را روشن کرده و با طرف صهیونیستی اتمام حجت کرده است. به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها هم متوجه باشند که با قدرت گرفتن جریان مقاومت، لبنان سال 2020 متفاوت با لبنان 1982 شده است، که اسرائیلِ امروز برایش، صد البته هدفی آسان‌تر از قبل محسوب می‌شود.