kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

گزارش سی‌ان‌ان درباره مکالمات عجیب ترامپ با رهبران جهان

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرده رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رهبران جهان مکالمات عجیبی داشته و به خصوص با رهبران زن با لحنی پرخاشگرانه، سادیستی و توهین آمیز صحبت کرده است. در عوض او با پوتین، خیلی مودبانه و صمیمی گفت و گو کرده است.


  سرویس خارجی-

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میزان افشاگری های نامزدهای انتخاباتی علیه یکدیگر نیز به شدت افزایش یافته است. در این بین افشاگری ها علیه ترامپ، شکل خاص خود را دارد. در حالی که زانوی بحران کرونا  این روزها به شدت بر گردن ترامپ فشار
می آورد رئیس جمهور آمریکا باید نگران این افشاگری ها نیز باشد. در جدیدترین مورد شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابعی گمنام در دولت آمریکا گزارش داده دونالد ترامپ در تماس‌های تلفنی‌اش با رهبران دنیا ناآماده عمل کرده و گاه مسائل امنیتی را نیز زیر پاگذاشته است.
بر اساس این گزارش، به عنوان مثال  وی در گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه حالتی «بسیار صمیمی» داشته در حالی که به هنگام گفت‌وگو با رهبران زن کشورها حالتی «تقریبا سادیستی» پیدا می‌کرده است. طبق این گزارش دونالد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، چنان لحن صمیمی داشته که انگار «رفیق گرمابه و گلستان هم هستند». سی ان ان به گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با رهبران استرالیا، ترکیه، کانادا و کشورهای غرب اروپا نیز اشاره کرده و نوشته  مقام‌ها متن این گفت‌وگوها را «شنیع» خوانده‌اند.
در عین حال او در این گفت‌وگوهای تلفنی مستقیما درباره رهبران زن جهان نظیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به شکلی تحقیر آمیز صحبت می‌کرده است. به گفته یک منبع برخی از چیزهایی که ترامپ به آنگلا مرکل گفته، باور نکردنی هستند. او مرکل را «احمق» خوانده و او را متهم به بودن در جیب روس‌ها کرده است. به گفته یک منبع گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با مرکل به حدی «غیر معمول» بوده اند که مقامات آلمانی این گفت‌وگوها را در یک گروه کوچک فشرده نگه داشتند.گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس نیز
تحقیر آمیز بوده است. طبق این گزارش جان کلی، رئیس دفتر سابق ترامپ این گفت‌وگوها را در مکالمات شخصی برای امنیت ملی زیان آور خوانده است.