kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

کشف گور جمعی در نینوا با 600 جسد متلاشی شده

اداره شهدای استان نینوای عراق از کشف یک گور جمعی حاوی 600 جسد در این استان خبر داد. استان نینوا از سال 2014 تا سال 2017 در اشغال تروریست‌های داعش قرار داشته است.

روابط عمومی اداره شهدای استان نینوا از کشف یک گور جمعی جدید در این استان، که 600 جسد را در خود جای داده بود، خبر داد و اعلام کرد که این گور جمعی در حومه روستای «تعدیل»، و در حد فاصل میان «موصل» و «تلعفر» قرار داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این قربانیان به احتمال زیاد، توسط تروریست‌های داعش کشته و دفن شده‌اند.
از ژوئن ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۷، گروه تروریستی داعش‌، که از طرف آمریکا‌، عربستان و متحدان آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شده، چهار استان نینوا، دیاله، صلاح الدین، و الانبار را تحت اشغال خود داشته است. نیروهای عراقی تیر 1396 شهر موصل را آزاد کرده و تکفیری‌ها را از این شهر عقب رانده‌اند.
کدام حاکمیت!
«هادی عامری» رئیس‌«ائتلاف فتح» عراق، خطاب به برخی مقامات این کشور اظهار داشت: وقتی نیروهای خارجی در عراق جولان می‌دهند، از چه حاکمیت و اقتداری سخن می‌گویید؟ وی ضمن حمله شدید به مسئولان دولت به خاطر عدم اخراج نیروهای خارجی از این کشور، گفت که مردم از مطالبه خود برای اخراج‌، دست برنخواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، این مقام عراقی ادامه داد: جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی در آسمان بغداد جولان داده و فرزندان غیور عراق را هدف قرار می‌دهند و به شهادت می‌رسانند.
وی در پایان، خاطر نشان کرد: ما کسانی هستیم که برای بازگرداندن قدرت حکومت و حفظ نهادهای آن، هزاران شهید داده‌ایم و همچنان می‌دهیم. خون ما خشک نشده است و نمی‌پذیریم آن را فدای منافع و مطامع کنند. از مطالبه خود برای خروج همه نیروهای خارجی از عراق عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش «نجباء» عراق، هم دیروز طی توئیتی، به زمزمه‌های موجود درباره خلع سلاح مقاومت اشاره کرد گفت که حامیان خلع سلاح مقاومت، خائن و مزدور هستند.
سقوط پهپاد آمریکایی
رسانه‌های عراقی گزارش دادند که دیروز یک فروند پهپاد آمریکایی در اطراف شهر «بیجی» استان صلاح الدین عراق سقوط کرد. به گفته منابع عراقی، پس از این اتفاق، دو شهروند عراقی پهپاد سرنگون شده را روی خودروی شخصی خود حمل می‌کردند که ناگهان پهپاد دیگری این خودرو را هدف قرار‌داد. بر اثر این حمله نیز پهپاد سرنگون شده، منهدم شد و دو شهروند عراقی سوار بر خودرو جان خود را از دست دادند.