kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

با دستور مادورو امروز نماینده اتحادیه اروپا از ونزوئلا اخراج می‌شود

رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تحریم 11 مقام این کشور توسط اتحادیه اروپا، دستور اخراج سفیر اتحادیه از خاک کشورش را صادر کرد.

«نیکلاس مادورو» به « ایزابل پدروسا» ۷۲ ساعت مهلت داد، خاک ونزوئلا را ترک کند. مهلت مذکور امروز پایان می‌یابد. این تصمیم تنها چند ساعت پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ۱۱ مقام ونزوئلا وضع کرده بود.
رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به اعمال این تحریم‌ها گفت: «آنها اصلا که هستند که بخواهند با تهدید، سلطه خود را اعمال کنند؟ واقعا که هستند؟ دیگر کافی است! من به همین دلیل، تصمیم گرفتم ۷۲ ساعت به سفیر اتحادیه اروپا برای ترک کشورمان مهلت بدهم.»
مادورو تاکید کرد که کشورش هواپیمایی در اختیار رئیس‌هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای خروج از ونزوئلا خواهد گذاشت. ونزوئلا به علت شیوع ویروس کرونا، تمام پروازهای تجاری را لغو کرده است.
 آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند. این در حالی است که مادورو بر اساس رای مردم، قدرت را به دست گرفته است.
اتحادیه اروپا اولین بار، سال ۲۰۱۷ میلادی تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا وضع کرده بود. پیش از آن، اعمال تحریم توسط اتحادیه اروپا علیه کشورهای آمریکای جنوبی، سابقه نداشته است.