kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

مجموعه آثار «حمید سبزواری» رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

آیین رونمایی از مجموعه «این بانگ آزادی» مجموعه آثار زنده یاد استاد حمید سبزواری دوشنبه شب گذشته با حضور خانواده و اهالی علم در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس ‌پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم گفت: اخیراً به مسئول جدید حوزه هنری آقای محمد مهدی دادمان عرض کردم یکی از کارهای بر زمین مانده به برگزاری «کنگره علمی فنی و ادبی» درخور حمید سبزواری از سوی حوزه هنری است. ما نیز در پژوهشگاه قول همکاری می‌دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به گردآورندگان مجموعه آثار حمید سبزواری یعنی حسین اسرافیلی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی خداقوت گفت و بیان داشت: من شاهد حمله‌ها و دعوا و نزاع بین خودی‌ها بودم گاهی خودی‌ها هم به حمید طعنه می‌زدند اما ایشان لحظه و ذره‌ای کوتاه نمی‌آمد.
در بخش دیگری از این مراسم رضا اسماعیلی از گردآورندگان این کتاب نقش بسیج هنرمندان را در چاپ و انتشار این اثر موثر دانست و گفت: استاد سبزواری پیر، پدر، پیشکسوت و کاروان سالار شعر انقلاب و دیده‌بان فرهنگی و دغدغه‌مند انقلاب اسلامی بود. اگر بخواهیم تاریخ و منظومه انقلاب را مرور کنیم ناگزیر هستیم آثار حمید سبزواری را نیز بررسی کنیم. آثار او پیوند با تاریخ انقلاب دارد.
در بخش پایانی مراسم فرزند مرحوم حمید سبزواری، نسبت به تخریب خانه این شاعر هشدار داد و گفت: از همین‌جا اعلام می‌کنم اگر مسئولین فکری نکنند این خانه که پدرم قصد داشت برای شعرای سبزوار فراهم شود تخریب خواهد شد.