kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
اضافه شدن 147 جان باخته دیگر به آمار فوتی‌های کرونا

اعلام وضعیت قرمز و هشدار کرونایی برای 12 استان کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز اعلام کرد: از 9 تا ۱۰ تیر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند.
لاری با‌ اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید. وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبودیافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: سه هزار و 49 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 مشکلات نیروهای بهداشتی‌ در دست پیگیری است
خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت بهداشت درباره مشکلات نیروهای بهداشت که در قالب نامه‌ای برای وزیر بهداشت ارسال شده بود گفت: وزیر بهداشت شخصا دستور پیگیری موارد مطرح شده در این نامه را صادر کرده و با توجه به این‌که موضوع‌های مطرح شده مربوط به معاونت‌های مختلف است، همه موارد پیگیری می‌شود.
لاری افزود: نیروهای بهداشت بازوی قدرتمند وزارت بهداشت هستند و یکی از شگفتی‌های اخیر آنها در موضوع غربالگری کرونا اتفاق افتاد.