kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

لغو سفارش خرید ۹۷ هواپیمای بوئینگ (نروژ)

شرکت هواپیمایی نروژ خواستار بازگشت مبالغ پرداختی پیش از تحویل هواپیما‌های بوئینگ و نیز خسارت بابت زیان‌های زمینگیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، هواپیمایی نروژ روز دوشنبه با لغو سفارش خرید ۹۷ هواپیمای بوئینگ اعلام کرد از این شرکت هواپیماساز آمریکایی به خاطر زمین گیر شدن هواپیما‌های ۷۳۷ مکس و نیز مشکلات هواپیمای ۷۸۷ طلب خسارت خواهد کرد. سفارش‌های لغو شده شامل ۹۲ هواپیمای ۷۳۷ مکس، پنج هواپیمای ۷۸۷ دریم‌لاینر و نیز توافقات سرویس هر
دو هواپیماست.
این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواستار بازگشت مبالغ پرداختی پیش از تحویل مربوط به این هواپیما‌ها و نیز خسارت بابت زیان‌های این شرکت در ارتباط با زمین گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس و مشکلات در ارتباط با موتور هواپيماي ۷۸۷ شده است.
نروژ دارای ۱۸ هواپیمای مسافربری مکس در ناوگان مسافری خود است که ۱۶۳ هواپیما در آن دارد. اخبار مربوط به این لغو سفارش در حالی منتشر شد که بوئینگ پرواز‌های آزمایشی مهمی را برای دریافت مجوز پرواز و غلبه بر بزرگترین بحران تاریخ خود آغاز کرد.
چند مورد سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس به علت نقص فنی در یکی دو سال اخیر باعث ممنوعیت پرواز این مدل هواپیما در بسیاری از کشورها شده است.