kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

غرب در گرداب مشکلات اقتصادی از تعطیلی400 شعبه دومین بانک آلمان تا زیان بوئینگ

درحالی‌که یک روزنامه آلمانی قبلاً از اخراج 2300 کارمند و تعطیلی 200 شعبه «کامرزبانک» آلمان خبر داده بود، اخبار جدید از بررسی اخراج هفت هزار نفر و تعطیلی 400 شعبه حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، هیئت نظارت «کامرزبانک»؛ دومین بانک بزرگ آلمان، قرار است در مورد عدم نیاز هفت هزار نفر دیگر را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار دهد. این تعداد بعلاوه چهار هزار فرصت شغلی است که پاییز گذشته اعلام شد تا سال 2023 کاهش خواهند یافت.
یک روزنامه آلمانی به نقل از منابع صنعتی نوشت: دومین بانک بزرگ آلمان در حال بررسی تعطیلی 400 شعبه از هر شعبه این بانک است. این تعداد دو برابر رقمی است که قبلاً اعلام شده بود.
در عین حال، مقامات اتحادیه کارگران ایرباس اعلام کردند که این شرکت هواپیمایی فرانسوی قصد دارد هزاران نفر از کارمندان خود را تعدیل کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایرباس در معرض بزرگ‌ترین کاهش فعالیت و تعداد کارمندان در تاریخ فعالیت خود قرار دارد. کارشناسان پیش‌بینی کردند که هواپیماساز فرانسوی آمریکایی 14 تا 20 هزار نفر از کارمندانش را اخراج خواهد کرد. این شرکت 135 هزار نفر کارمند دارد و اتحادیه کارگران به شدت مخالف تعدیل نیرو است.
به گفته منابع آگاه شرکت ایرباس در حال آماده کردن خود برای پایین آمدن 40 درصدی تولید و فروش هواپیما طی دو سال آینده است.
شرکت هواپیمایی نروژ اعلام کرد که این شرکت خرید 97 فروند هواپیمای 737 مکس و دریم لاینر را لغو کرده است.
همچنین شرکت هواپیمایی نروژ، اعلام کرد که خرید 97 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس و دریم لاینر را لغو کرده و قصد دارد به‌خاطر زمین‌گیر ماندن هواپیماهای بوئینگ 737 مکس خود از شرکت هواپیماساز آمریکایی خسارت دریافت کند.
این شرکت هواپیمایی همچنین مدعی شده که موتورهای هواپیماهای 787 که پیشتر از بوئینگ تحویل گرفته نقص فنی داشته‌اند. بر همین اساس هواپیمایی نروژ سفارش 92 بوئینگ 737 مکس و پنج فروند 787 دریم لاینر به همراه توافق دریافت خدمات طلایی از بوئینگ را لغو کرده است.