kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

مشکل آب سایر روستاهای غیزانیه تا شهریور برطرف می‌شود



  مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان گفت: با بسیج امکانات مشکل آب آشامیدنی ۴۰ روستای دیگر غیزانیه تا ابتدای شهریورماه حل می‌شود.
صادق حقیقی‌پور بیان کرد: قسمت نخست مرحله دوم طرح آبرسانی به غیزانیه لوله‌گذاری خط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ صفیره به سمت ایستگاه پمپاز تقویت فشار نزهه به طول ۲۸ کیلومتر است.
وی ادامه داد: همزمان با بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آبرسانی به غیزانیه مرحله دوم این طرح نیز آغاز شد.
حقیقی پور توضیح داد: ۲۰ کیلومتر باقی مانده از مرحله دوم این طرح تاکنون سه و نیم کیلومتر آن انجام شده‌است.
وی با‌اشاره به تهیه لوله‌های آب مورد نیاز مرحله دوم طرح آبرسانی به غیزانیه گفت: مطابق وعده‌ای که دادیم آبرسانی به غیزانیه تا ابتدای شهریورماه تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی به غیزانیه نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که ۱۰۰ میلیارد ریال آن توسط وزارت نفت و مابقی توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامین می‌شود.
مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: مرحله سوم این طرح به طول ۲۵ کیلومتر با خط لوله ۳۱۵ میلیمتر از ایستگاه تقویت فشار نزهه به سمت دهلایه خواهد بود.
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان پذیرفته که ۲۰۰ میلیارد لوله برای اجرای فاز سوم طرح آبرسانی خریداری کند و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز آن را اجرا خواهد کرد، درحال حاضر منتظر هستیم تا قرارگاه خاتم الانبیاء اعتبار را جذب و پروژه را
آغاز کند.
حقیقی پور بیان کرد: از لحظه شروع مرحله سوم پروژه حدود ۲ الی سه ماه زمان برای تکمیل این طرح نیاز است.
مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: آب آشامیدنی بخش غیزانیه از محل رودخانه کارون و تصفیه‌خانه شیبان تامین می‌شود.
وی درخصوص اعتبار مورد نیاز برای طرح آبرسانی به غیزانیه افزود: در مرحله اول این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است. همچنین برای مرحله دوم نیز ۶۰۰ میلیارد ریال و مرحله سوم ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
همچنین به گفته بخشدار غیزانیه درحال حاضر ۴۰‌تانکر به روستاهای غیزانیه آبرسانی می‌کنند، مشکل اصلی آب در روستاهای این بخش به تامین آب مورد نیاز دام‌ها باز می‌گردد و بخش عمده‌ای از آبرسانی با‌ تانکر برای دام روستاییان است.