kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

کارگران هپکو از مشخص نبودن وضعیت این شرکت رنج می‌برند



  رئیس‌شورای کارگری شرکت هپکو اراک گفت: کارگران از نامشخص بودن وضعیت هپکو رنج می‌برند و از مسئولان انتظار دارند به‌دنبال حل مشکلات شرکت باشند.
رضا عبدلی اظهار کرد: با توجه به واگذاری بلوک سهام هپکو به ایمیدرو هنوز این مسئله به نتیجه نهایی نرسیده و تکلیف شرکت مشخص نیست که زیر نظر سازمان خصوصی سازی هستیم یا ایمیدرو به طوری می‌توان گفت در وضعیت برزخ قرار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی می‌گوید به ایمیدرو واگذار کرده است و ایمیدرو هم عنوان می‌کند که واگذاری قطعی است و باید مصوبه هیئت وزیران برای آنها ابلاغ شود و تاکنون از این مصوبه خبری نیست.
رئیس ‌شورای کارگری شرکت هپکو اراک بیان کرد: ما نتیجه این مسائل را از طریق وزارت صنعت پیگیری می‌کنیم و در مجموع وظیفه کارگر پیگیری این مسائل نیست که چه کسی سهام‌دار است بلکه مدیرعامل خود وظیفه دارد کار برای شرکت بیاورد، ضمانت‌نامه بانکی برای قراردادها دریافت کند که متأسفانه مدیریت نیز پاسخ‌هایی مبنی بر عدم پاسخگویی سازمان خصوصی‌سازی و همکاری نکردن ایمیدرو را مطرح می‌کند.
عبدلی با بیان اینکه پیش از قرار گرفتن زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی بسیاری از اقتصاددانان، وزرا و... علت نافرجامی‌های شرکت هپکو را زیر نظر بخش خصوصی بودن، عنوان می‌کردند، گفت: پس از آن قرار شد که سهام این شرکت زیر نظر دولت باشد. اخیراً (۶۸ نفر) از نمایندگان کنونی در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند که نباید این کار انجام شود که در این راستا به نمایندگان استان نامه‌ای مبنی بر بررسی وضعیت شرکت هپکو ارسال شد که اکنون که سهام هپکو به دولت بازگشته برای بازگشت این صنعت به چرخه تولید تلاش کنند تا شاهد سنگ‌اندازی‌های مجدد و واگذاری این شرکت به بخش خصوصی نباشیم.
وی در خصوص وضعیت پرداختی حقوق کارگران اظهار کرد: کارگران تنها حقوق فروردین را دریافت کردند و حقوق ۲ ماه اردیبهشت و خرداد ماه نیز به آنها پرداخت نشده است. هربار این مسئله را از سوی مدیرعامل وقت شرکت پیگیری کردیم وعده پرداخت مطرح می‌شود که تاکنون هم خبری نشده ‌است.
رئیس ‌شورای کارگری شرکت هپکو اراک افزود: هرچند معوقه بخشی از حقوق‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز به تعدادی از پرسنل پرداخت نشده است.
به گفته عبدلی پس از گذشت شش ماه از روی کار آمدن مدیرعامل وقت کار چندانی از سوی وی مشاهده نشده است و تنها ۱۰ غلتک پیش از عید وارد شرکت شده و ۱۰ غلتک نیز اکنون در خط مونتاژ قرار دارد. عملاً چیزی تحت عنوان سفارش ساخت قطعات در شرکت
نیامده است.
عبدلی عنوان کرد: برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات توسط هپکو نزدیک به سه سال است که مطرح شده و تاکنون چیزی اتفاق نیفتاده است.