kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

60 واحد تولیدی در شوش راکد هستند


 
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان شوش راکد هستند که برای فعال سازی آنها باید مشکلات مالی آنها را
برطرف کرد.
محمدکعب عمیر نبود سرمایه در گردش را مشکل اصلی این واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: برخی از این واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات کم قابل احیا هستند.
وی با بیان اینکه با فعال شدن هر یک از این واحدهای راکد، حدود ۱۰ نفر مشغول کار می‌شوند گفت: بسیاری از این واحدها با۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده‌اند.
نماینده مردم شوش درخانه ملت افزود: شهرستان شوش ظرفیت و زیرساخت لازم برای راه‌اندازی بازارچه مرزی مشترک را با کشور عراق دارد.
وی ادامه داد: شهرستان شوش حدود هشت کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد لذا از این ویژگی می‌توان برای راه‌اندازی بازارچه مرزی مشترک بین ۲ کشور ایران وعراق استفاده کرد.
کعب عمیر به ظرفیت‌های شهرستان شوش دربخش صنعت و کشاورزی‌اشاره کرد و گفت: تولید سالانه بیش از ۲میلیون تن محصولات کشاورزی و نیز وجود کارخانه‌های تولیدی و صنعتی متعدد در شوش ظرفیت مناسبی هستند که باید از آنها برای رونق صادرات غیرنفتی بهره گرفت.
وی ادامه داد: طرف عراقی برای ایجاد بازارچه مرزی مشترک اعلام آمادگی کرده وزیرساخت لازم را نیز فراهم کرده و باید از این فرصت برای رونق اقتصاد اهالی ساکن در روستاهای مرزی شهرستان شوش و شمال خوزستان بهره گرفت.
کعب عمیر گفت: شمال خوزستان با مازاد تولید محصولات روبه رواست لذا با ایجاد بازارچه مرزی مشترک در شوش می‌توان بخش زیادی از این محصولات را به کشور عراق صادرکرد.
بخش فتح المبین شهرستان شوش هشت کیلومتر با کشورعراق مرز مشترک دارد.