kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

بخشی از خسارت سیل پارسال به عشایر گلستان پرداخت شد



  مدیرکل امور عشایر گلستان اعلام کرد که از مجموع ۲۸۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته ‌شده برای خسارت سیل پارسال به عشایر استان تاکنون ۷۶ میلیارد ریال در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات عمرانی پرداخت شد.
رضا علیپوری اظهار داشت: براثر سیل پارسال که منجر به طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در برخی شهرستان‌های گلستان از جمله مناطق عشایری شد، افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال به عشایر، دام‌ها، اماکن نگهداری دام، واحدهای مسکونی و ایل‌راه‌های گلستان خسارت وارد شد.
وی افزود: علاوه ‌بر آن در جریان سیل ۶ هزار راس دام سبک عشایر بومی ‌گلستان و عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان که در منطقه حضور داشتند، تلف شدند.
علیپوری ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت از مجموع خسارت‌های وارده به عشایر تاکنون پرداخت ۲۸۶ میلیارد ریال مصوب شد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن کمک بلاعوض، ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۲۶ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای بهسازی ۷۲۰ کیلومتر ایل‌ راه است.
مدیرکل امور عشایری گلستان گفت: علت تاخیر در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر خسارت‌دیده، برخی ‌اشکالات از جمله پیش‌بینی نشدن اصطلاح «دامداری سنتی عشایر» در سامانه  امداد و بازسازی دولت و پس از آن شیوع بیماری کرونا بود.
علیپوری افزود: شرایط برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر آسیب‌دیده از سیل فراهم بوده و افراد واجد شرایط با مراجعه به بانک‌ها و تکمیل مدارک و وثیقه می‌توانند تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کنند.