kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

بهره‌برداری از دستگاه تشخیص ویروس کرونا در بیمارستان کیش


 
کیش-  خبرنگار کیهان:
دستگاه تشخیص ویروس کووید۱۹ با کمک سازمان منطقه آزاد کیش و حمایت‌های وزارت بهداشت و مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان کیش به بهره‌برداری رسید.
در آئین بهره‌برداری از این دستگاه که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس سازمان غذا و دارو کشور و جمعی از فعالان اقتصادی کیش، در بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش برگزار شد،‌ غلامحسین مظفری گفت: در طول سه ماه گذشته بالغ بر هشت میلیارد تومان به منظور اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کووید۱۹ در سطح این منطقه توسط سازمان منطقه آزاد کیش هزینه شده است.
در این مراسم محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو کشور نیز درخصوص تولید واکسن کرونا گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید اغلب داروها در داخل کشور فراهم شده است ولی تاکنون واکسنی برای این بیماری تولید نشده و مطالعات بالینی در این زمینه همچنان ادامه دارد. اگر نتایج مطالعات بالینی اثبات شود ضمن اینکه می‌توانیم نیاز کشور را برطرف کنیم، در این زمینه صادرات هم خواهیم داشت.
شانه‌ساز گفت: از نظر رفتار چندگانه ویروس، فعالیت‌های تولید واکسن با پیچیدگی‌های خاصی همراه شده است و بر همین  اساس تولید واکسن ۱۸ تا ۲۴ ماه به طول می‌انجامد.
رئیس سازمان غذا و دارو کشور بر عدم استفاده از آمپول دگزامتازون تأکید کرد و افزود: مصرف خودسرانه این دارو برای بیماران مبتلا به کرونا توصیه نمی‌شود و آن را بسیار خطرناک می‌دانیم و پزشکان نیز باید نهایت دقت و حساسیت را در تجویز این دارو در نظر بگیرند.