kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹

کلاهبرداران ۲۶ میلیارد ریالی دستگیر شدند



فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش کلاهبرداری که ۲۶ میلیارد ریال جعل و کلاهبرداری از حساب یک شرکت دولتی داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ مهدی انصاری‌، اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که شخصی طی دو فقره نامه جعلی منتصب به مقام قضائی مبلغ ۲۶ میلیارد ریال از حساب یک شرکت دولتی برداشت کرده، کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و تعامل با نماینده حقوقی و حراست یکی از بانک‌ها پرینت حساب مقصد کلاهبردار را مورد بررسی قرار دادند.فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بررسی مأموران مشخص شد که مبالغ برداشتی توسط  شخص کلاهبردار به مبلغ سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بابت خرید طلا، ۱۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بابت خرید چهار دستگاه خودرو شامل: هایما، سوناتا، جک و سمند، پنج میلیارد ریال به حساب خواهرش و مابقی مبلغ را به حساب خودش نزد بانک ملی واریز
کرده است.
انصاری ابراز داشت: بلافاصله دستور ممنوع‌الخروجی برای متهم  اصلی پرونده صادر شد. وی تاکید کرد: مأموران با انجام تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی متهم اصلی و پنج متهم دیگر پرونده را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی خود اعتراف کردند و طلاهای خریداری شده توسط متهم به مقدار تقریبی ۴۵۰ گرم کشف و خودروها توقیف شد. وی افزود: این متهمان دارای سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری هستند.
وی ابراز داشت: شش متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.