kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
پرونده دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ بسته شد

رقابت فشرده مدعیان قهرمانی در بالای جدول باشگاه استقلال دستخوش تغییرات می‌شود؟!

با پایان دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر رقابت در بالای جدول فشرده شده و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد در رده‌های اول تا سوم ایستاده‌اند. بر خلاف این سه تیم، استقلال شرایط خوبی ندارد تا جایی که زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات در این باشگاه بزرگ به گوش می‌رسد.


سرویس ورزشی-

پرونده دیدارهای هفته بیست و دوم نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر دوشنبه شب بسته شد و تیم‌های سپاهان و فولاد برابر حریفان خود به برتری رسیدند و استقلال نیز مقابل سایپا به تساوی یک – یک رضایت داد. دوشنبه شب در اصفهان تیم سپاهان با نتیجه دو بر صفر گل گهرسیرجان را شکست داد. در این مسابقه که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، محمدرضا حسینی (۹) و محمد کریمی (۳۱- پنالتی) برای سپاهان گلزنی کردند.
سپاهان در این مسابقه کاملاً برتر از تیم گل گهر نشان داد و موفق شد در همان نیمه نخست دو گل به ثمر برساند. حملات سپاهان در نیمه دوم هم ادامه داشت و بازیکنان این تیم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی خلق کردند. کی روش استنلی مهاجم برزیلی سپاهان در این مسابقه نیمکت نشین بود و در نیمه دوم به جای سروش رفیعی وارد زمین شد.
در اهواز نیز تیم فولاد موفق شد با نتیجه دو بر یک ماشین ‌سازی را شکست دهد. در این بازی بابک مرادی (۴) برای ماشین ‌سازی و فرشاد احمدزاده (۱۶) و لوسیانو پریرا (۶۵) برای فولاد گلزنی کردند.فولاد در این مسابقه ابتدا از حریفش عقب افتاد اما در همان نیمه نخست کار را به تساوی کشاند. در نیمه دوم شاگردان نکونام توسط پریرا به گل دوم رسیدند تا سند برد مهم و حیاتی این تیم در هفته‌ای که تراکتور و استقلال متوقف شدند، امضا شود. شهاب گردان دروازه بان تیم فولاد در دقیقه ۸۸ با نظر داور مسابقه به خاطر تلف کردن وقت اخراج شد تا فولادی‌ها در دقایق پایانی ۱۰ نفره شوند. از آنجا که فولاد سه تعویض خود را انجام داده بود، پریرا زننده گل دوم به جای گردان درون دروازه قرار گرفت.فولاد با این برد ۳۹ امتیازی شد و بالاتر از تیم‌های مدعی چون شهرخودرو، تراکتور و استقلال قرار
گرفت.
در آخرین بازی هفته نیز تیم‌های استقلال و سایپا در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به تساوی یک – یک رسیدند. در این دیدار مسعود ریگی(۱۵) برای استقلال و فرشید باقری(۴۵- گل به خودی) برای سایپا گل زدند. استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی خیلی زود به گل رسید و در دقیقه ۱۵ مسعود ریگی با شوتی تماشایی و زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه نارنجی پوشان را باز کرد.
در ادامه دو تیم حملاتی را روی دروازه یکدیگر انجام دادند اما این سایپا بود که در ثانیه‌های پایانی نیمه اول روی گل به خودی فرشید باقری به گل تساوی رسید. نیمه دوم را باید به نام استقلال نوشت که طی آن شاگردان فرهاد مجیدی بخش عمده‌ای از زمان بازی را در اختیار داشتند و موقعیت‌هایی را هم برای به خطر‌انداختن دروازه سایپا ایجاد کردند اما نتوانستند خطر جدی را ایجاد کنند. در پنج دقیقه پایانی استقلال فشار زیادی را روی دروازه سایپا وارد کرد تا بتواند به گل برتری دست پیدا کند. مجیدی هر سه تعویض خود را هم انجام داد تا شاید بتواند دفاع چند لایه سایپا را باز کند اما شاگردان ابراهیم صادقی که به یک امتیاز این بازی نیاز داشتند بدون اشتباه کارشان را ادامه دادند.
رقابت در بالای جدول
مسابقات لیگ برتر در حالی دوباره شروع شد که رقابت در بالای جدول بسیار فشرده است. با نتایجی که رقم خورد پرسپولیس با 50 امتیاز در صدر جدول ایستاده است. هر چند پرسپولیس از دیگر تیم‌های بالای جدولی فاصله گرفته است و با اختلاف ۱۰ امتیاز در صدر قرار دارد اما همچنان شش تیم پشت سرش شانس قهرمانی دارند.
سپاهان، فولاد، شهرخودرو، استقلال، تراکتور و صنعت نفت شش تیمی هستند که در تعقیب یکدیگر برای کسب سهمیه آسیایی رقابت می‌کنند و نکته قابل توجه اختلاف سه امتیازی این شش تیم است که رقابت‌های لیگ برتر را در هفته‌های پایانی جذاب‌تر خواهد کرد. البته تیم‌های بالای جدولی نیم نگاهی به پرسپولیس دارند تا با لغزش احتمالی این تیم در هفته‌های پیش رو صدر جدول را تصاحب کنند.
رقابت‌های لیگ برتر در پایین جدول هم حساسیت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشید. هفت تیم پایین جدول، خود را در منطقه سقوط می‌بینند و با توجه به اختلاف نه چندان زیادی که در پایین جدول وجود دارد تلاش می‌کنند با کسب نتایج دلخواهشان تیم خود را در لیگ برتر حفظ کنند. با این حال حتی تیم‌های بالای جدولی هم در مقابل پایین جدولی‌ها کار دشواری خواهند داشت.
وضعیت نامساعد استقلال
یکی از تیم‌های ناموفق در شروع دوباره لیگ‌، استقلال تهران بوده است. استقلال پس از شروع دوباره لیگ برتر در دو بازی اخیر خود یک شکست داشته و یک امتیاز از تساوی خانگی مقابل سایپا به دست آورده است. با این نتایج استقلال علاوه‌بر جا ماندن از کورس قهرمانی در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز قرار گرفته است.
روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی یادآور شد که در صورت ادامه ناکامی‌های تیم استقلال به خصوص در دیدار برابر پارس جنوبی جم و تراکتور تبریز، تغییراتی در تیم و حتی مجموعه مدیریتی باشگاه ایجاد می‌شود. این مسئله به گوش کادر فنی استقلال هم رسیده و باعث ناراحتی تک تک اعضا شده است.
 احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی از هواداران عذرخواهی کرده است، اما واکنش‌ هواداران به این صورت بوده که تا چه زمانی قرار است عذرخواهی کنند و کاری از پیش نبرند؟!