kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  برنامه مسابقات حذفی در انتظار تقویم آسیایی
سهیل مهدی می‌گوید برنامه مسابقات جام حذفی پس از مشخص شدن دیدارهای آسیایی اعلام خواهد شد. رقابت‌های لیگ برتر با تمام مخالفت‌هایی که وجود داشت، در نهایت هفته اول خود را در دوران پسا کرونا و در شرایطی که شیوع این بیماری همچنان مشکلی جهانی به شمار می‌رود، پشت سر گذاشت و اتفاقا شاهد بازی‌های جذابی هم از سوی تیم‌های مختلف بودیم و رقابت نفس گیر برای کسب سهمیه آسیایی و نیفتادن جذاب و تماشایی ادامه پیدا کرد. با این حال هنوز در مورد شروع رقابت‌های جام حذفی صحبتی نشده و سهیل مهدی اعلام برنامه این مسابقات را منوط به اعلام تقویم آسیایی کرده است. طبق اعلام برنامه‌ای که از سوی سایت الریاضیه عربستان انجام شد، قرار است رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی طی روزهای 24 شهریور تا 8 مهرماه در قطر دنبال شود. گفتنی است در رقابت‌های جام حذفی سه تیم پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان و تراکتور به نیمه نهایی رسیده‌اند ودر انتظار برنده دیدار استقلال و سپاهان هستند که باید در یک چهارم نهایی مصاف حساسی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند.
شانس بالای قطر برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷
در بین ۵ کشوری که برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ درخواست داده‌اند شانس قطر بیشتر است. به گزارش الوطن، دیروز آخرین فرصت برای کشورهایی بود که درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را به AFC ارائه دهند. ایران، قطر، عربستان، هند و ازبکستان ۵ کشوری بودند که برای میزبانی این رقابت بزرگ درخواست داده‌اند.روزنامه الوطن در ادامه گزارش خود نوشت: شانس قطر برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ بیشتر از دیگر کشورهاست و این از یک طرف به خاطر امکانات بسیار خوبی است که دارد و از طرف دیگر هم به خاطر تجربه بالایی است که در میزبانی رقابت‌های بزرگ دارد.قطر میزبانی جام جهانی باشگاهی را اخیرا برگزار کرد و قرار است که میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را هم برگزار کند و این نشان می‌دهد که آنها توانایی میزبانی رقابت‌های بزرگ را دارند.
هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال در آستانه تغییر
هیئت مدیره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تهران به احتمال فراوان تا پایان هفته دچار تغییر می‌شوند. مشکلات مدیریتی و تیمداری در باشگاه‌های استقلال تهران و پرسپولیس مدتهاست که صدای اعتراض هواداران و برخی پیشکسوتان این دو باشگاه را درآورده است.از این رو وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی سرخابی‌ها تصمیم به ترمیم هیئت مدیره هر دو باشگاه گرفته است تا بتواند در راستای خصوصی ‌سازی اقدام مناسبی را برای فراهم کردن امور اداری و اجرایی دو باشگاه پرطرفدار انجام دهد.مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به احتمال فراوان تا پایان هفته جاری اعضای جدید هیئت مدیره را معرفی می‌کند.وی قصد دارد تکلیف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را پس از استعفای حدود شش ماه پیش محمدحسن انصاریفرد با اعلام دو عضو جدید هیئت مدیره مشخص کند. سرخ‌ها که در حال حاضر مهدی رسول پناه، مهرداد‌هاشمی و علی رغبتی را به عنوان عضو هیئت مدیره دارند در طول ۶ ماه گذشته توسط مهدی رسول پناه سرپرستی می‌شود که عملکرد وی حاشیه‌های فراوانی را نیز به همراه داشته است.همچنین سلطانی فر تصمیم دارد دو نفر جدید را وارد هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران کند. هیئت مدیره‌ای که پس از استعفای میرشاد ماجدی با احمد سعادتمند، اسماعیل خلیل زاده، حجت نظری و کامران منزوی به کارش ادامه می‌دهد.حل مشکلات اقتصادی و درآمدزایی قابل اتکا در راستای خصوصی ‌سازی سرخابی‌ها از اهداف سلطانی فر برای تعیین اعضای جدید هیئت مدیره این دو باشگاه است.
خسوس و حیدریان به کادرفنی تیم ملی فوتسال پیوستند
جلسه کمیته فنی و توسعه فوتسال دیروز برگزار شد و تصمیمات مهمی درمورد تیم‌های ملی فوتسال گرفته شد. در شرایطی که کمیته فنی و توسعه فوتسال اصرار زیادی به تقویت کادرفنی تیم ملی فوتسال داشت در نهایت خسوس کاندلاس که سابقه هدایت تیم ایران را دارد و پس از قهرمان نشدن با تیم ملی در مسابقات آسیایی از سمت خود کنار رفت، بار دیگر به کادرفنی اضافه شد و به عنوان مدیرفنی فعالیت خواهد کرد. محمدرضا حیدریان، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران هم به عنوان مربی به کادرفنی تیم ملی فوتسال اضافه شد. این تصمیم را کمیته فنی و توسعه گرفته و با موافقت ناظم الشریعه هم روبه‌رو شده است.حیدریان در برهه‌ای هدایت تیم جوانان را بر عهده داشت.یکی از مباحثی که در جلسه دیروز کمیته فنی فوتسال مطرح شد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال «ب» بود که در پایان اعضا تصمیم گرفتند مصطفی عمادی، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال امید را به عنوان سرمربی تیم ب انتخاب کنند.عمادی سابقه حضور در تیم ملی فوتسال را هم در کارنامه خود دارد و در لیگ برتر فوتسال هم سابقه مربیگری در چند تیم را دارد اما سال‌هاست که از عرضه مربیگری دور بوده است و انتخابی عجیب برای این تیم تلقی می‌شود.