kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

مخالفت جدی فدراسیون کشتی با برگزاری رقابت‌های جهانی 2020

در حالیکه فدراسیون کشتی روسیه شدیدا پیگیر برگزاری رقابت‌های جهانی بزرگسالان در سال ۲۰۲۰ است، اما ایران مخالف جدی برگزاری این رقابت‌هاست.

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره اظهارات دکتر بابک شادگان رئیس‌کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر مخالفت جدی ایران و آمریکا با طرح روسیه برای برگزاری رقابت‌های جهانی بزرگسالان در سال ۲۰۲۰، اظهار کرد: این موضوع کاملا درست است و روس‌ها شدیدا پیگیر برگزاری رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ هستند. در مقابل، ایران و آمریکا نیز در جهت لزوم حفاظت از سلامت ورزشکاران، صراحتا مخالفت خود را با برگزاری این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به اتحادیه جهانی اعلام کرده‌اند.
او در پاسخ به این سؤال که چرا فدراسیون ایران مخالف برگزاری مسابقات جهانی در رده‌های سنی پایه نیست، تصریح کرد:اتحادیه جهانی قرار است در نیمه دوم مرداد ماه در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشد. ما مخالف برگزاری رقابت‌های جهانی ۲۰۲۰ در رده‌های دیگر نیستیم اما با توجه به اینکه سال آینده المپیک در پیش است و از سوی دیگر نیز زمان زیادی نداریم، لازم است کشتی‌گیران پس از ماه‌ها تمرینات خارج از اردو، ابتدا به شرایط مناسب بدنی برسند و پس از آن با اجرای چرخه انتخابی تیم‌های ملی، برای شناخت ترکیب تیم‌های ملی اقدام کنیم. سخنگوی فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه اولویت نخست کشتی ایران کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۱ توکیو است، گفت: در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و همچنین در پیش بودن المپیک، نمی‌توانیم سلامت ورزشکارانمان را با حضور در رقابت‌های جهانی به خطر بیندازیم. شرایط کشور ما، آمریکا و دیگر نقاط جهان به‌دلیل شیوع کرونا مساعد نیست و باید ابتدا در جهت حفاظت از سلامت کشتی‌گیرانمان برنامه‌ریزی کنیم. به اعتقاد ما برگزاری رقابت‌های جهانی، سلامت کشتی‌گیران را به خطر می‌اندازد.