kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

کشف بیش از 7 تن مواد مخدر در ۳ استان

نیروهای انتظامی استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد طی عملیات‌های جداگانه‌ای هفت هزار و 783 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک هزار و 87 کیلو مواد مخدر با همکاری پلیس استانهای فارس، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.
سرتیپ «غلامرضا جعفری» گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با تلاش شبانه روزی در 48 ساعت گذشته و با همکاری ماموران انتظامی رودان، لنگه و خمیر با همکاری اطلاعاتی ماموران انتظامی استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان طی چهارعملیات جداگانه چهار باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی و متلاشی کردند.
وی افزود: در این عملیات‌ها مجموعا سه نفر از سوداگران مرگ دستگیر و یک هزار و 87 کیلو مواد مخدر شامل  تریاک ، حشیش و شیشه ، یک قبضه سلاح جنگی کشف و چهار دستگاه خودرو متعلق به سوداگران توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از كشف یکهزار و 824 کیلو مواد مخدر در شهرستان زاهدان خبر داد.
سرتیپ «محمد قنبری» گفت:  تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دپوی مواد مخدر قاچاقچیان را در یکی از مناطق کوهستانی «جون آباد» شناسايي و با همکاری تیم‌هایی از ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان و یگان تکاوری، این محل  را به محاصره خود در‌آوردند.
وی با  اشاره به اینکه قاچاقچیان قبل از حضور مأموران از محل متواری شده بودند، تصریح کرد: در این عملیات پلیس در پاک سازی منطقه یک هزار و  824 کیلو و 300 گرم انواع مواد افیونی شامل یک هزار و 764 کیلوگرم تریاک، 50 کیلو و 800 گرم حشیش و 9 کیلو و 500 گرم هروئین كه به طرزی ماهرانه در ارتفاعات منطقه دپو شده بود، كشف كردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان موادمخدر و کشف یک هزار و ۴۶۸کیلو تریاک در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
سرتیپ قنبری، اظهارداشت:  ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از ساعتی کمین به محض ورود سوداگران مرگ به این منطقه با آنان درگیر که با توجه به آتش پرحجم تکاوران پلیس قاچاقچیان خودروها را رها و به سمت ارتفاعات منطقه متواری  شدند.
وی تصریح کرد: در این عملیات که ساعتی به طول انجامید، ضمن دستگیری دو قاچاقچی در بازرسی از دو دستگاه پژو ۴۰۵ یک هزار و ۴۶۸ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک، دو قبضه کلاش و پنج تیغه خشاب حاوی ۸۵ فشنگ جنگی نیز کشف شد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی هم از ناکامی قاچاقچیان و کشف یک هزار و ۴۳۸ کیلوگرم موادمخدر طی دو عملیات جداگانه توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان خبر داد.
سرتیپ احمدعلی گودرزی، افزود: در عملیات نخست قاچاقچیان که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی مرزداران توان مقابله نداشتند، از محل متواری و مرزداران موفق شدند در پاک سازی منطقه یک هزار و ۱۸۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در یک دشت وسیع و در چند نقطه مخفی شده بود، کشف کنند.
وی در ادامه به یک عملیات موفقیت‌آمیز جداگانه دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه نیز‌اشاره کرد و افزود: در عملیاتی جداگانه، قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله خود را به وسیله یک دستگاه خودرو تویوتا وارد کشور کنند با هوشیاری مرزداران از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند و ضمن رها کردن محموله از محل متواری و مرزداران موفق شدند در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو ۲۵۸ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۵۶ کیلوگرم هروئین، ۱۸ کیلوگرم کراک، ۱۴ کیلوگرم مرفین و ۱۷۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.
همچنین فرمانده انتظامی یزد هم از کشف یک هزار و ۹۶۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در دو عملیات جداگانه در استان خبر داد.
سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد، افزود: در این ارتباط ۱۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
وی ادامه داد: متهمان قصد انتقال این مواد را با چندین دستگاه خودرو از شرق و جنوب  کشور به استان‌های مرکزی داشتند.