kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

امسال ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی کشور آسفالت می‌شود

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت که سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور امسال با تامین اعتبارات لازم از سوی استانداری‌ها و برخی نهادها از جمله بسیج سازندگی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری آسفالت می‌شود.

رضا اکبری ، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برخی از راه‌های روستایی نیز از محل اعتبارات بخشداری و دهیاری‌ها مورد احداث و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 وی با بیان اینکه اعتبار آسفالت راه‌های روستایی از سال جاری به استان‌ها واگذار شده، تاکید کرد: محل تامین اعتبارات پراکنده بوده و همه دستگاه‌ها از جمله برخی نهادهای کمکی مانند بنیاد برکت، ستاد فرمان اجرایی امام، قرارگاه سازندگی، سپاه و به‌خصوص خیران در این راه کمک خواهند کرد.
اکبری یادآور شد: با انجام حدود ۱۳ هزار کیلومتر آسفالت راه روستایی در کشور، تکالیف برنامه پنجم و ششم توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در این حوزه به انجام می‌رسد
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور هنوز آسفالت نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبنای آسفالت راه‌های روستایی مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.