kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

اهدای جایزه ویژه سپهبد شهید سلیمانی در جشنواره تئاتر مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، از اهدای جایزه ویژه سپهبد شهید حاج ‌قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد.

«حمید نیلی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقاومت و ضرورت ‌ترویج سیره و روش چهره محبوب فرهنگ پایداری ایران و سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در نظر داریم تا در آیین پایانی و اختتامیۀ جشنواره امسال، با اهدای جایزه حاج قاسم سلیمانی، از یک اثر برجسته و برگزیده تقدیر به‌عمل آوریم.
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود: تصمیم داریم این جایزه را برای دوره‌های بعدی جشنواره تئاتر مقاومت نیز نهادینه و تثبیت کنیم و پس از این، در پایان هر دوره از جشنواره، این جایزه ویژه به یک اثر برگزیده تعلق گیرد، تا به نوعی ادای دین، تعلق خاطر و همبستگی جامعه متعهد و فرهیخته تئاتر کشور با این سردار آسمانی ابدی شود.
نیلی استقبال از جشنواره را بیش از انتظار ارزیابی کرد و گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر هنرمندان و اهالی شریف تئاتر کشور، تصمیم گرفتیم مهلت ارسال آثار را در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی و دانشجویی تمدید کنیم. نیلی افزود: خوشبختانه آثار رسیده از نظر کمّی، نویدبخش پویایی و زنده بودن جریان تئاتر مقاومت در سراسر کشور است و امیدواریم تا پس از ارزیابی‌های مقدماتی و اولیه، از بعد کیفی نیز به نتایج قابل قبولی دست یابیم. گفتنی است، هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.