kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹

اعتصاب کارکنان آمازون (آلمان)

تعدادی از کارکنان شرکت آمازون در آلمان به علت نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا و عدم رضایت از شرایط بهداشتی محیط کار خود به دنبال اعتصابی دو روزه هستند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، تلاش‌های آمازون برای کاهش نگرانی کارمندانش و ضدعفونی انبارها و محیط‌های کاری کافی نبوده و از همین رو تعدادی از کارکنان این شرکت در آلمان قصد دارند اعتصابی دوروزه را سازماندهی
کنند.
اتحادیه کارگری آلمان اعلام کرده که کارکنان 6 انبار و مرکز کاری آمازون در این کشور به مدت حداقل دو روز اعتصاب خواهند کرد و علت اصلی این مسئله عدم شفافیت در مورد رعایت سیاست‌های بهداشتی در آمازون است.
بر اساس برآوردها بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در آمازون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آمازون به جای توجه به حفظ امنیت کارکنانش تنها به کسب سود بیشتر می‌اندیشد. در واکنش به این اعتراض‌ها، آمازون بیانیه‌ای صادر کرده و از اختصاص بودجه‌ای چهار میلیارد دلاری به حفظ ایمنی کارکنان و مشتریان این شرکت خبر داده است.
اما این اطلاعیه باز هم کارکنان آمازون را راضی نکرده و آنان تصریح کرده‌اند که حتما اعتراضاتی را انجام خواهند داد.
این افراد می‌گویند در صورت ابتلا به کرونا مشخص نیست سرنوشت کاری آنان چگونه است و چه تمهیداتی برای پرداخت حقوق و دستمزد افراد در نظر گرفته شده است. سختگیری آمازون در مورد اعطای مرخصی نیز مشکل دیگری است که کارمندان با آن دست به‌گریبان هستند.