kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

توصیف جانسون از شرایط کرونا در انگلیس «کابوس، شوک عمیق و فاجعه»

نخست‌وزیر انگلیس گفت وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور‌، کابوسی مطلق و فاجعه‌ای بزرگ بوده و کشورش شوکی عمیق را تجربه کرده است.

«بوریس جانسون» دیروز گفت: شیوع کرونا برای انگلیس یک فاجعه بوده، منظورم این است که برای این کشور یک کابوس مطلق بوده و کشور ما شوکی عمیق را تجربه کرده است. او درخصوص تقاضاهای مطرح شده برای تحقیق درباره عملکرد دولت در مقابله با ویروس کرونا اذعان داشت، بسیاری به خاطر این‌که کجای کار ایراد داشته و از چه زمانی [این اشکال به‌وجود آمده است] رنج بسیاری کشیده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش فارس‌، نخست‌ وزیر محافظه‌کار انگلیس افزود: من کاملاً این (درخواست تحقیق در مورد عملکرد دولت) را درک می‌کنم. فکر می‌کنم اکنون زمان مناسبی برای آن نباشد... موقعی که همه به‌شدت خسته و درمانده هستند، فکر نمی‌کنم زمان آن باشد که وقت زیادی را صرف تمام آن چیزها (تحقیقات) کنیم. اما در تمام این مدت، در حال درس گرفتن هستیم.
جانسون در ادامه گفت، مردم بریتانیا از مردم دیگر کشورهای اروپایی چاق‌تر هستند و این مشکلی است که باید به آن رسیدگی شود. احتمالاً جانسون این بخش از سخنان خود را در واکنش به گزارش‌های منتشر شده از ناتوانی مردم انگلیس در تأمین مواد غذایی مورد نیاز خود از زمان اعمال قوانین قرنطینه و بسته شدن کسب‌وکارها باشد.
البته این سیاستمدار انگلیسی اشاره نکرده است که در هفته‌های آغازین اعمال قوانین قرنطینه، بین شش میلیون و300 تا هفت میلیون و 700 انگلیسی به‌دلیل مشکلات مالی ناچار به کاهش حجم وعده‌های غذایی یا حذف کامل آن شدند و بین دو میلیون 700 و سه میلیون 300 نفر نیز به انبارهای مواد غذایی یا مراکز خیریه مراجعه کرده‌اند.
گفتنی است، تا زمان نگارش این گزارش، بیش از 311 هزار تن در «بریتانیا» مبتلا به کرونا شده‌اند و دست کم 43 هزار تن نیز در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند، یعنی بیشترین آمارِ کشتار این بیماری در قاره اروپا. ناتوانی جانسون در مدیریت این بحران شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل افت محبوبیت او در ماه‌های اخیر باشد.