kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

آزاد ‌سازی 400 کیلومتر مربع از سیطره اشغالگران به دست ارتش و انقلابیون یمن

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آزاد‌سازی 400 کیلومتر مربع در استان‌های «البیضاء» و «مأرب» از اشغال مزدوران عربستان و امارات خبر داد.

«یحیی سریع» دیروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی از انجام یک عملیات نظامی بزرگ توسط نیروهای ارتش و انقلابیون یمن خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، سریع اعلام کرد، شهر «ردمان» و جبهه «قانیه» در استان البیضاء، پاکسازی و بخش‌‎های زیادی از شهر «العبدیه» در استان مأرب نیز آزاد شد.
وی در این کنفرانس خبری تأکید کرد: ۴۰۰ کیلومتر مربع زمین در البیضاء و مأرب (که هر دو تقریبا در مرکز یمن واقع هستند)، آزاد شده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در پی تأمین امنیت ردمان، اجرای عملیات هجومی مهم‌تری برای پیشروی در جبهه‌های قانیه و العبدیه را آغاز کرده‌ایم. در عملیات قانیه و العبدیه، ده‌ها موضع دشمن، علیرغم حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی، به دست انقلابیون افتاد. پیشروی مهم در این عملیات منجر به آزاد‌سازی مناطق وسیعی از العبدیه و وارد کردن خسارت‌های شدید به ائتلاف سعودی شد.
وی ادامه داد، انجام عملیات سه روز طول کشید و حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای دشمن نیز کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند و دست‌کم ۲۰ خودروی زرهی آنها نابود شد. به گفته وی، مقادیر زیادی سلاح به همراه خودروهای زرهی اماراتی و سعودی به غنیمت گرفته شد. در انجام این عملیات منحصر به فرد، یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش یمن نیز مشارکت داشته‌اند.