kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
با مصوبه رسمی

قیمت سیمان 20 درصد گران شد

دبیر انجمن سیمان از مصوبه جدید افزایش 20 درصدی قیمت سیمان خبر داد.

عبدالرضا شیخان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پی افزایش قیمت تمام‌شده تولید سیمان، تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را داشتند که در نهایت رشد 20 درصدی قیمت‌ها مصوب شد.
وی با بیان اینکه قیمت تمام‌شده تولید سیمان 60 درصد افزایش یافته است، گفت: در این مرحله فعلاً مدیران شرکت‌های سیمانی بر سر رشد 20 درصدی قیمت‌ها توافق کردند و این مصوبه از امروز 10 تیرماه اجرایی می‌شود. افزایش 20 درصدی شامل سیمان تیپ یک می‌شود که در این مورد موافقت وزارت صنعت نیز جلب شده است.
دبیر انجمن سیمان در مورد وضعیت تولید کارخانه‌های سیمانی نیز گفت: مشکلی در تولید وجود ندارد و تعطیلی در هیچ کارخانه‌ای رخ نداده است.
گفتنی است در نامه‌ای که انجمن سیمان به تولیدکنندگان ارسال کرده، دستور‌العملی تعیین کرده که نشان می‌دهد افزایش قیمت برای انواع مختلف سیمان تولیدی، بین 20 تا 30 درصد متغیر است. بر این اساس: اختلاف قیمت سیمان تیپ 2 با تیپ 325-1 با توجه به هزینه‌های مازاد تولید به ازای هر تن 250 هزار ریال و اختلاف قیمت سیمان تیپ 5 با تیپ 2 با توجه به هزینه‌های مازاد تولید به ازای هر تن 50 هزار ریال تعیین گردیده است.
همچنین قیمت سیمان پوزولانی، پوزولانی ویژه سرباره‌ای و آمیخته معادل قیمت سیمان تیپ2 خواهد بود و قیمت انواع سیمان مورد تقاضای مصرف‌کنندگان هم با توجه به هزینه‌های تولید و با توافق طرفین تعیین خواهد شد.