kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
آمار شهدای فلسطینی به 602 نفر رسید

شلیک موشک‌های دوربرد مقاومت همزمان با نبرد تن به تن در غزه

رزمندگان مقاومت اسلامی در نبرد تن به تن با نظامیان اسرائیلی در منطقه الشجاعیه دست‌کم 77 نفر از سربازان اسرائیلی را مجروح کردند و عده دیگری را به هلاکت رساندند.

سرویس خارجی-

کانال 2 رژیم صهیونیستی روز گذشته در خبری از زخمی شدن دست‌کم 77 نظامی اسرائیلی در نبرد دوشنبه شب این نظامیان با رزمندگان مقاومت اسلامی در الشجاعیه خبر داد.
گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در این باره اعلام کردند در جریان نبرد تن به تن با نظامیان اسرائیلی در منطقه الشجاعیه ده‌ها نفر مجروح و پنج نظامی اسرائیلی به هلاکت رسید که به این ترتیب تاکنون 52 نظامی صهیونیست در نبرد با مبارزان فلسطینی در مناطق مختلف غزه به هلاکت رسیدند.
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده از آغاز جنگ غزه تاکنون 27 نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند و 90 نفر مجروح شده‌اند.
اما باید گفت که آمار واقعی کشته‌های اسرائیلی بسیار بالاست و رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با روحیه ضعیف نظامیانش در نبرد با مقاومت از انتشار واقعی آمار کشته‌ها خودداری می‌کند.
کارشناسان صهیونیستی بر این باورند که در پی مقاومت شدید نیروهای فلسطینی ارتش این رژیم در حال فراهم کردن زمینه‌های عقب‌نشینی نظامیانش از غزه و تهیه دستاویزی برای فرار از مخمصه غزه است و تلاش‌های صورت گرفته برای اعلام آتش‌بس در همین زمینه است.کارشناسان تاکید می‌کنند ارتش رژیم صهیونیستی از حملات مقاومت فلسطین پشت خطوط ارتش اسرائیل غافلگیر شده و کشته و زخمی شدن ده‌ها نظامی اسرائیلی تل‌آویو را از توسعه عملیات زمینی بازداشته است و احتمال عقب‌نشینی و آتش‌بس بسیار بالاست.
از سوی دیگر، با نفوذ نیروهای مقاومت به فلسطین اشغالی و حمله به پایگاه‌های اسرائیلی، رژیم صهیونیستی وضعیت امنیتی اعلام کرد و نیروهای امنیتی خود را گسترش داد.
در همین رابطه و برای نجات دادن رژیم صهیونیستی از مخمصه جنگ با مقاومت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ترجیح ما آتش‌بس در اسرع وقت است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای غیر از طرح آتش‌بس وجود ندارد.
وزیر خارجه آمریکا نیز به منظور پیشبرد طرح آتش‌بس در غزه به قاهره رفت و دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.
در این حال باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خواستار آتش‌بسی شد که بدون پیش‌شرط باشد و شرایط گفت‌وگو را فراهم کند.
این در حالی است که مقاومت فلسطین اعلام کرده هیچ آتش‌بسی را بدون در نظر گرفتن شرایط مقاومت نمی‌پذیرد.
وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار به شهروندانش درباره سفر به سرزمین اشغالی اعلام کرد موشک‌های دوربرد حماس به بسیاری از مناطق اسرائیل در شمال و جنوب رسیده است.
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به‌رغم تلاش‌ها برای اعلام آتش‌بس در غزه همچنان به حملات خود علیه این منطقه ادامه می‌دهد و آخرین آمار تجاوز هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائيل به غزه به بیش از 602 شهید و 3700 مجروح رسیده است.
رژیم اشغالگر قدس طی روزهای گذشته صدها بار به مناطق مختلف غزه حمله کرده و صدها منزل مسکونی را به طور کامل تخریب، 40 مسجد را ویران و حتی به بیمارستان‌ها رحم نکرده و چندین بیمارستان را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است.
رژیم صهیونیستی در این حملات از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های فسفری، بمب‌های نیزه‌ای و گلوله‌های حاوی گازهای ناشناخته استفاده کرده است.
بر اثر اصابت این بمب‌ها به مردم بی‌گناه تعداد زیادی از مجروحان دچار سوختگی شدید و یا حالت خفگی شده و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.جنگنده‌ها،‌هلی‌کوپترها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی به صورت انبوه با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز مناطق مختلف نوار غزه اقدام به بمباران این مناطق کردند که تاکنون بر اثر این بمباران‌ها تاسیسات و زیرساخت‌های غزه خسارت‌های کلی دیده اند.
برق غزه همچنان قطع است و کمبود آب، مواد غذایی و دارو این منطقه را با بحران انسانی رو‌به‌رو کرده است.
با وجود این گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کرده‌اند همچنان مقاومت می‌کنند و یک وجب از خاک خود را تسلیم دشمن صهیونیستی نخواهند کرد.
رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه نبرد غزه تاریخ منطقه را تغییر خواهد داد گفت، ما در حال نبرد بی‌سابقه‌ای در تاریخ مبارزه با رژیم صهیونیستی به سر می‌بریم و مقاومت دوست و دشمن را شگفت‌زده کرده است. وی افزود، توانمندی‌های مقاومت بسیار بیشتر از حد تصور دشمن اسرائیلی است.
شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز اعلام کرد،‌ تلاش‌های تل‌آویو بی‌فایده است توانایی نظامی حماس نابودکردنی نیست.
این در حالی است که گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند برای نخستین بار از موشک‌های مالوتکا در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی استفاده کرده است. این اولین بار است که مقاومت فلسطین از این موشک ساخت روسیه استفاده می‌کند.
سایر رویدادها
* امارات متحده عربی 41‌میلیون دلار برای بازسازی خانه‌های ویران شده فلسطینی‌ها در نوار غزه اختصاص داد.
* پایگاه خبری النشره لبنان از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبنان از سوی افراد ناشناس خبر داد.
* منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند پس از تماس تلفنی سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان با مشعل و رمضان عبدالله احتمال تشکیل جبهه‌ای واحد بین گروه‌های مقاومت و حزب‌الله قوت گرفت.
* سازمان ملل اعلام کرد به دنبال حمله گسترده نظامی اسرائیل به غزه بیش از صدها هزار تن از مردم فلسطین در نوار غزه آواره شدند.
* سفیر سابق رژیم صهیونیستی در فرانسه گفت کشته شدن هر اسرائیلی ضربه سنگینی برای اسرائیل است.
* وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار ترور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس شد.