kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
دستگیری 40 مزدور

وزیر کشور لبنان از نقش پر رنگ عوامل خارجی در آ‌شوب‌های این کشور خبر داد

وزیر کشور لبنان اعلام کرد، یک سازمان امنیتی خارجی در به راه ‌انداختن آشوب‌های اخیر لبنان نقش داشت. در همین رابطه، 40 مزدور که قصد خرابکاری در بیروت را داشته‌اند، بازداشت شدند.




«محمد فهمی» اعلام کرد، مداخلات و حمایت مالی خارجی در به راه‌انداختن خشونت‌های 11 ژوئن (21 خرداد) و آشوب‌های پس از آن در لبنان نقش داشته است. او در ادامه افزود، جنبش‌های امل و حزب‌الله به خاطر تقویت امنیت و صلح داخلی، نقش مثبتی را ایفا کرده‌اند و این دو حزب هیچ ارتباطی با تنش‌های اخیر ندارند.
وزیر کشور لبنان همچینین گفت: «ما مانع بسته شدن مسیرها خواهیم شد و عوامل این نوع اقدامات را تحت پیگرد قرار خواهیم داد.» به گزارش ایسنا، فهمی همچنین افزود: «تظاهراتی که ابتدا برگزار شد، در چارچوب یک روند دموکراتیک صورت گرفت و مطالبات مردم را منعکس می‌کرد، اما بعداً عناصر بیگانه (به درون صفوف تظاهرکنندگان) نفوذ کرده و آن را به آشوب کشیده‌اند.» وی نام کشوری را در این رابطه ذکر نکرد.
فهمی تأکید کرد، هدف این کشورها تزلزل و فروپاشی لبنان از داخل است و تنها راه برای مقاومت علیه این شرایط، نجات کشور از طریق یکپارچگی و افزایش تلاش‌ها از سوی همگان است. او اظهار داشت: «امیدوار هستیم طرف‌های سیاسی برای نجات لبنان، مهار بحران و خروج از این تونل تاریک، اختلافات را حل کنند.»
بازداشت 40 آشوبگر مزدور
یک منبع امنیتی لبنان در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»، از بازداشت ۴۰ نفر خبر داد که برای ایجاد آشوب و تخریب در بیروت آماده شده بودند. در این گزارش آمده است: افراد بازداشت شده همچنان تحت بازجویی قرار دارند و آنها دارای تابعیت‌ لبنانی و غیرلبنانی هستند. به گزارش فارس، بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند در مقابل راه‌اندازی آشوب در بیروت، از شش ژوئن(16 خرداد) مبالغ مالی دریافت می‌کرده‌‌اند.
منبع امنیتی فوق که این خبر داده، همچنین افزود، ترکیه یکی از حامیان مالی گروه‌‎های تخریب در بیروت است.