kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

نامه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس‌جمهور برای حل مشکلات معیشتی مردم

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس می‌گوید نامه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی به رئیس‌جمهور، تذکر مجلس به او درباره حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.




محمدصالح جوکار رئیس
کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره نامه روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس‌جمهور، گفت: با توجه به نقش نظارتی که مجلس شورای اسلامی دارد، این نامه یک تذکر به آقای رئیس‌جمهور درخصوص مسائل و مشکلاتی است که امروز در مسائل داخلی به‌ویژه معیشت مردم، موضوعات اقتصادی و عدم ثبات قیمت‌ها و نبود نظارت جدی بر قیمت‌ها با آن مواجه هستیم.
وی افزود: این نامه تنظیم شده تا دولت فکر جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و  شوراهای مجلس با بیان اینکه این نامه به تازگی به رئیس‌جمهور داده شده و هنوز واکنشی به آن نداشته‌اند، افزود: واقعیت این است که با این روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اقتصاد، ما اراده جدی برای ایجاد تحول اقتصادی بر مبنای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت نمی‌بینیم.
جوکار گفت: ادامه روند گذشته از سوی دولت موجب شده که ما تحول اقتصادی را شاهد نباشیم، از سوی دیگر به توانمندی‌ها و منابع گسترده‌ای که داریم توجه‌ای نشده است و این رویه باعث شده مردم در رنج و زحمت قرار گیرند.
رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور در مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی‌های اخیر، آورده بودند: اینکه رئیس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آنها با خبر شود و به آنها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است؟ از شما تقاضامندیم نصیحت این برادران ایمانی خود را بپذیرید و روند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهید چرا که مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقاً با مجلس داشته‌اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی‌نظیرند، سکوت نخواهند کرد.