kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

تصمیم ایران برای خروج از پروتکل الحاقی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب و صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تصمیم قطعی بر این شد که ‌ایران ‌از پروتکل الحاقی خارج شود.




به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید علی آقازاده دافساری قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایران باید از پروتکل الحاقی خارج شود زیرا نه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نه اروپایی‌ها با ما صادق نیستند.
وی اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران و لزوم توقف این امر را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس گزارشات آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی دنباله‌رو قطعنامه‌ای را علیه ایران به شورای حکام ارائه کردند.
آقازاده دافساری تصویب و صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نخستین جلسه خود به این موضوع پرداخت و تصمیم قطعی بر این شد که با توجه به اتفاقات اخیر، جمهوری اسلامی ایران باید از پروتکل الحاقی خارج شود.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نباید اجازه دسترسی آسان و بازرسی بدون قید و شرط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اروپایی‌ها به مراکز حساس ایران داده شود تصریح کرد: اروپایی‌ها و خود آژانس همواره ثابت کردند که با جمهوری اسلامی ایران صداقت ندارند بنابراین بازرسی از اماکن کشورمان امکان‌پذیر نیست.
وی مهم‌ترین اولویت‌های کاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم را نیز برشمرد و در تشریح بیشتر این مطلب ابراز داشت: این کمیسیون از چندین وزارتخانه تشکیل شده است و مسائل امنیتی، نگاه به تحولات داخلی کشورمان، تحولات جهانی و منطقه‌ای، مسائل دفاعی و امنیتی از مهم‌ترین مسائلی است که به آن می‌پردازد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نظر گرفتن مصلحت‌های جامعه اسلامی و تصمیم‌گیری بر اساس اصل عزتمندی کشورمان را از دیگر رویکردهای این کمیسیون خواند و بیان داشت: پرداختن به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخستین موضوعی بود که در این کمیسیون مورد بحث قرار گرفت.