kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

اقامه نماز جمعه قم و همدان پس از ۴ ماه تعطیلی

با توجه به برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد و سفید، نماز جمعه این هفته 6 تیر ماه در قم و همدان بعد از چهار ماه تعطیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.



معاون ارتباطات ستاد نماز جمعه استان قم گفت: پس از تعطیلی بلندمدت نماز جمعه برای جلوگیری از کرونا، نماز جمعه این هفته قم به امامت آیت‌الله سعیدی برگزار شد.
احمد نامداری افزود: اقدام‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای قدس انجام و لحاظ شده بود.
وی ابراز کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام کتاب‌های ادعیه جمع‌آوری و مهر و کیسه‌های نو در مصلای قدس تامین شده است.
نامداری همچنین از اصلاح سیستم تهویه هوا، توزیع ماسک و ضدعفونی کردن فضای مصلا برای برگزاری نماز جمعه خبر داد.
نماز جمعه همدان نیز پس از چهار ماه وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثق، امام جمعه همدان در حسینیه امام خمینی این شهر برگزار شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد مقابله با کرونا وظیفه همگانی است و مردم باید نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند.
حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثق در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: چهار ماه از شیوع کرونا سپری می‌شود و در این مدت مسئولان اجرایی، ستادهای مردمی، سپاه، بسیج، هیئت‌های مذهبی و مساجد انسجام یکپارچه را در مقابله با این ویروس شکل داده‌اند اما مردم باید مراقبت‌ها را بیشتر کنند.
وی اضافه کرد: اکنون شیوع و ابتلا به این ویروس به ویژه در مراسم‌های عروسی گزارش می‌شود که نیاز است پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.
امام جمعه همدان با قدردانی از عملکرد رویکرد مبارزه با فساد از سوی قوه قضائیه اظهار داشت: این تدبیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد و رانت‌خواری بسیار امیدوار‌کننده و مورد توجه مردم است.
وی افزود: قوه قضائیه باید با شهامت و بدون توجه به کانون‌های قدرت با خیانتکاران و متخلفان برخورد کند.
نماز جمعه پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا دیروز در ۲۳ نقطه دیگر استان همدان نیز اقامه شد.