kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

تحریم «غزه» در صفحه اول روزنامه‌های تجدیدنظرطلب(اخبار ادبی و هنری)

همزمان با اوج‌گیری نسل‌کشی در نوار غزه، اغلب روزنامه‌های زنجیره‌ای و اجاره‌ای و وابسته به جریان تجدیدنظرطلبان هیچ خبری را درباره این وقایع در صفحه نخست خود منتشر نکردند.


به گزارش خبرنگار کیهان، همزمان با بهت جهانیان نسبت به قتل‌عام گسترده انسان‌‌ها توسط رژیم صهیونیستی در غزه، نحوه بازتاب این جنایات در روزنامه‌های مدعی اصلاحات نیز بهت افکار عمومی در ایران را برانگیخت.
روزنامه‌های تجدیدنظرطلب در روز دوشنبه در اقدامی هماهنگ، خبرهای کمرنگی را درباره رخداد یکشنبه خونین در غزه منتشر کردند.
به طوری که روزنامه‌های «شرق»، «اعتماد»،  «آرمان»، «کار و کارگر»، «بانی فیلم»، «ابتکار» و حتی روزنامه دولت در صفحه نخست روز دوشنبه 30 تیر هیچ اشاره‌ای به وقایع خون‌بار غزه در روز یکشنبه 29 تیر ننمودند!
در این میان، با وجود حضور پرتعداد و تحسین‌برانگیز هنرمندان سینمای ایران در صحنه اعتراض به رژیم صهیونیستی و تراکم خبر‌ها درباره اظهارات سینماگران درباره غزه، روزنامه «بانی فیلم» در شماره روز دوشنبه خود حتی یک خبر مختصر و کوچک را هم درباره این واکنش‌‌ها منتشر نکرد و ترجیح داد به جای آن، خبر خداحافظی یک بازیکن فوتبال را بدون هیچ ارتباطی با موضوع فوتبال، برجسته‌نمایی کند!
به نظر می‌رسد اقدام هماهنگ رسانه‌های مذکور برای تحریم «یکشنبه خونین غزه» یک اتفاق و حاصل سهل‌انگاری نیست و پیرو سیاست‌های خاصی است.