kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
از مرز شلمچه

شهید نسیم افغانی و 191 همرزمش به میهن اسلامی بازگشتند

پیکرهای مطهر 192 شهید دوران دفاع مقدس از جمله شهید نسیم افغانی با استقبال فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، روز گذشته از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد.

این شهدا چندی پیش با تلاش گروه‌های تفحص شهدا در مناطق عملیاتی زبیدات، فکه، شلمچه، کتیبان، اروند، جزیره مجنون و شرق دجله تفحص و برخی از آنان شناسایی شده‌اند.
سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  در حاشیه آئین ورود پیکر طیبه 192 شهید دفاع مقدس به کشور از مرز شلمچه اظهار داشت: ما امروز پیکر عزیزی را همراه خود داریم، همانطور که ملت عزیز ما و همچنین مردم شریف افغانستان اطلاع پیدا کردند، برادر مجاهد مهاجری به نام شهید «نسیم افغانی» را که از برادران مجاهد افغانستانی است، در بین پیکرهای مطهر شهداست که با بازگشت نسیم خوش افغانی، ان‌شاءالله بوی خوش یوسف‌های ایرانی هم در پیش خواهد بود.
وی ادامه داد : این شهید عزیز -که خودش آرپی‌جی‌زن بود-  فداکارانه رفته بود تا پیکر یک فرمانده شهیدی را به عقب منتقل کند؛ ولی در آن لحظه تکلیف را در این دید که برود و آن‌طوری که از سردار شهید شوشتری نقل کردند، شهید نسیم افغانی گفته بود: «من پیش‌مرگ شهید آخوندی می‌شوم». نسیم نیامد، نیامد تا به امروز که پیکر مطهر او در کنار پیکرهای مطهر شهدای دیگر تفحص شده به میهن اسلامی بازگردد.
سردار باقرزاده که در جریان استقبال از پیکر مطهر شهدا، کلاه تفحص شده‌ همراه شهید «نسیم افغانی» را بر سر داشت گفت:  این کلاه عرقچین زیبای شهید نسیم افغانی‌ست. یک نمونه از اسنادی که همراه شهید بوده. وسایل دیگرش هم وجود دارد و همان‌طور که در نقل‌ها آمده، برخی از رزمندگانی که با ایشان بودند به ما اطلاع دادند که پدر، مادر، خواهران و برادران ایشان در حمله نیروهای اشغالگر شوروی با بمبارانی که در افغانستان کرده بودند، همگی به شهادت رسیدند. شهید خانواده‌ای ندارد، اما شهید به خانه دوم خودش، ایران عزیز بازگشت.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  ادامه داد: این شهید نماد و نمونه‌‌ای‌ست از شهدای بزرگوار  ملت بزرگ افغانستان، ملّت مجاهدی که در راه مقاومت همواره با ما بودند و الان هم هستند. و این شهید عزیز امروز به میهن ما بازگشت و نسیم خوش او را در فضای طوفان‌زده‌ تفرقه‌ها می‌بینیم و این را به جان حس می‌کنیم. امیدواریم که ان‌شاءالله برکات بازگشت این شهید و بعد هم تشییع و تدفین او که جزئیاتش متعاقباً اعلام خواهد شد؛ برای دو ملت عزیز و مجاهد ایران و افغانستان تداوم پیدا کند.
وی همچنین تاکید کرد : به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیکر مطهر شهید نسیم افغانی در حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده خواهد شد.
فتنه‌گران از میدان‌داری نسیم افغانی
 به وحشت افتاده‌اند
در این رابطه همچنین کانال تلگرامی رزمندگان فاطمیون در مطلبی نوشت: «امروز عکسی منتشر شد از ارادت یک ملت به ملت. عکسی که مطمئن باشیم در بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی نمی‌بینیم، چون بنا نیست چنین اتفاقاتی دیده شود. این عکس دست‌هایی از ارتش و سپاه را نشان می‌دهد که برای تبرک جستن به تابوت شهید افغانستانی از هم سبقت می‌گیرند. تابوتی که نسیم را در خود جای داده. سال‌هاست کج‌سلیقگی عده‌ای قلیل با پشتیبانی رسانه‌ای و آتش‌افروزی اشخاص معلوم‌الحال چهره‌ای سرد از دو ملت نشان می‌دهد که عمومیت ندارد. نسیم با پرچم افغانستان وارد ایران شد و سردار باقرزاده کلاه نسیم به سر کرد و زیر تابوتش را گرفت. هرچه قلب‌های دو ملت بیشتر به‌هم نزدیک می‌شود بعضی‌ها احساس خطر بیشتری می‌کنند، آنهایی که نان‌شان در اختلاف‌اندازی است امروز از میدان‌داری نسیم افغانی به وحشت افتاده‌اند.