kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵

ششمین نفتکش ایرانی به زودی به ونزوئلا می‌رسد

رسانه‌‌های بین‌المللی با ‌اشاره به نزدیک شدن یک کشتی باربری ایرانی به سواحل ونزوئلا خاطر نشان کردند رسیدن این کشتی نشان از شکوفایی اتحاد دو کشور در مقابله با تحریم‌های آمریکا دارد.

نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت: یک نفتکش ایرانی به نام گلسان در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلاست.
بر اساس آمارهای تنکرترکرز، کشتی حامل این محموله با پرچم ایران به سمت ونزوئلا حرکت کرده است و تجهیزات پالایش نیز حمل می‌کند.
نزدیک شدن نفتکش گلسان به آب‌های ونزوئلا نشان از افزایش رابطه بین این دو کشور در نقض تحریم‌های آمریکا علیه هر دو کشور است.
محموله نفتکش گلسان هنوز مشخص نیست ولی راس دالن، رئیس‌شرکت سرمایه‌گذاری کاراکاس کاپیتال مارکتس در میامی می‌گوید این کشتی حامل قطعاتی برای ادامه تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا است.
به گفته دالن، نفتکش گلسان روز جمعه در نزدیکی آب‌های کارائیب دیده شده است و احتمالاً در روز یکشنبه یا دوشنبه به یکی از بنادر ونزوئلا می‌رسد.
 ونزوئلا بزرگ‌ترین ذخایر نفتی دنیا را دارد. آمریکا تلاش می‌کند با قطع درآمد نفتی ونزوئلا، دولت مادورو را سرنگون کند.
مادورو تحریم‌های آمریکا را مقصر بسیاری از مشکلات خود می‌داند و عقیده دارد آمریکا می‌خواهد دولت ونزوئلا را مانند یک عروسک خیمه شب بازی در دستان خود داشته باشد تا بتواند منابع عظیم آن را غارت کند.
ایران از ماه آوریل تاکنون
5 نفتکش که مجموعا حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا ارسال کرده است. نفتکش گلسان، ششمین نفتکش ایرانی است که در هفته‌های اخیر به سمت ونزوئلا حرکت کرده است.
نفتکش‌های ایرانی حامل بنزین، یکی پس از دیگری با گذر از آب‌های دریای کارائیب، خود را به ونزوئلا ‌رساندند. این اقدام افتخارآمیز، به مثابه سیلی دردناک، دولت مستکبر و تروریست آمریکا را تحقیر
کرد.
ایران که چندین دهه واردکننده خالص بنزین بود، سال گذشته اعلام کرد در تولید بنزین خودکفا شده است و فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را با ظرفیت 350 هزار بشکه در روز در بندرعباس افتتاح کرد.