kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰

بنیاد برکت ۱۸ هزار شغل در بخش کشاورزی کردستان ایجاد کرد

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کردستان ۱۸ هزار شغل پایدار در این استان ایجاد کرد.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت روز شنبه اظهار داشت: این بنیاد با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از اهالی این استان شده است.
هادی جوهری  از مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت  نام برد.
وی گفت: فعالیت‌های این مجتمع در یک هزار هکتار از مزارع این منطقه  باعث فراهم آوردن اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از کشاورزان، کارگران فصلی، کارگران حمل و نقل و رانندگان در زمینه کاشت، داشت، برداشت، توزیع و حمل و نقل محصولات کشاورزی شده است.
وی تاکید کرد: محصولات این واحد تولیدی به ۱۰ کشور از جمله امارات، آمریکا، کانادا، ترکیه، ترکمنستان صادر می‌شود.  
وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید گوشت قرمزبه ۳۰ هزار تن، گوشت سفیدبه ۱۵ هزار تن، شیر به ۵۵ هزار و عسل به ۲ هزار و ۵۰۰ تن تا پایان سال جاری برسد.
جوهری تاکید کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این مناطق به دنبال داشته است.
وی گفت‌: این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۵۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.