kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

هلاکت 30 صهیونیست متجاوز هاآرتص: شکست ویتنام را تجربه می‌کنیم(خبر ویژه)

محافل صهیونیستی معتقدند سرویس‌های امنیتی این رژیم در برابر رزمندگان حماس شکست خورده‌اند.


پایگاه عکا آن‌لاین به نقل از پایگاه عبری زبان والا ‌نوشت: بعد از شکست سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مقابله و شناسایی قدرت موشکی جنبش حماس در غزه شروع حمله زمینی به نوار غزه شکست دیگری را برای این سازمان رقم زده است.
والا افزود: نیروهای شاباک تصور می‌کردند که جنبش حماس آماده مقابله با حمله زمینی ارتش اسرائیل نیست و با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس موافقت خواهد کرد. فرماندهان ارتش رژیم اسرائیل به همراه مقامات ارشد تل‌آویو بدلیل ناتوانی در مقابله و شناسایی راهبردهای جنبش حماس برای اداره کردن جنگ فعلی دچار سردرگمی شده‌اند.
والا خاطرنشان کرد: برخلاف تصور اسرائیلی‌ها جنبش حماس توانایی مقاومت و همچنین ادامه جنگ طولانی مدت آن هم با قدرت نظامی بالا را دارا است چرا که این جنبش انتظار وقوع حمله به نوار غزه را داشته و به همین دلیل خود را برای رویارویی با اسرائیل آماده کرده است.
به گزارش قدسنا، والا به نقل از یک نظامی اسرائیلی نوشت: ارتش عبری بعد از یک روز کامل درگیری، شب هولناکی را در مرزهای نوار غزه سپری کرده است. مبارزان حماس مثل اشباح هستند گویی ما با اشباح درگیر بودیم، سربازان اسرائیلی نه مبارزان فلسطینی را می‌دیدند و نه می‌دانستند که این گلوله‌ها و موشک‌ها از کدام سمت به طرف آنها شلیک می‌شود.
در همین حال کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با حضور کارشناسان صهیونیست این سؤال را بررسی کرد که حماس این همه موشک شلیک شده از غزه را از کجا آورده است. این شبکه گفت: ظاهراً مقامات تل‌آویو روی تشکی از پر قو و ابریشم خوابیده بودند و تصور می‌کردند اختلافات بین حماس و دمشق گسترده‌تر از آن است که سلاحی از سوریه برای حماس ارسال شود و در توهم مستحکم بودن مرزهای غزه با مصر سیر می‌کردند.
در همین حال روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص در گزارشی نوشت: اسرائیل در حال تکرار شکست آمریکا در ویتنام است.
حامی شلیف در هاآرتص نوشت: اسرائیل با جنگ در نوار غزه در حال تکرار مخمصه آمریکا در ویتنام است که با شکست تلخی پایان یافت. اکنون حماس با پایداری در مقابل نیروی هوایی اسرائیل، پیروزی روشنی بدست آورده است. حماس پس از پایان جنگ می‌تواند اسرائیل را به عنوان طرف وحشی که فقط قتل و ویرانگری می‌داند معرفی کند.
گیورا گبر از فرماندهان سابق ارتش صهیونیستی نیز به کانال 10 تلویزیون این رژیم گفت: اسرائیل در حملات زمینی شکست خورده و نیروهای ارتش ما توانایی از بین بردن حماس را ندارند.
گردان‌های عز‌الدین قسام در آخرین اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد 30 تن از نیروهای متجاوز صهیونیستی را در مناطق التفاح، الریان و رفح به هلاکت رسانده است. نیروهای صهیونیست در تله‌های انفجاری یا در کمین نیروهای مقاومت به هلاکت رسیده‌اند.