kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

افتتاح اولین رستوران صهیونیست‌ها در امارات! فلسطین: اعراب شکست می‌خورند

در ادامه طرح عادی ‌سازی روابط چند کشور مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، اولین رستوران صهیونیست‌ها رسما در امارات افتتاح شد. گرو‌ه‌های مقاومت نیز در واکنش به روند عادی ‌سازی اعلام کردند که این مسئله شکست دیگری برای کشورهای عربی خواهد بود.


شیوخ نفتی حاشیه خلیج‌فارس مدتی است با یک شیب ملایم، روند عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پی می‌گیرند. در واقع این شیوخ با خیانت به آرمان فلسطین به دنبال آن هستند تا روابط خود را با صهیونیست‌ها از حالت مخفی و نیمه آشکار به آشکار تبدیل کنند. عربستان، امارات و بحرین در این مسیر پیشگام هستند. در همین ارتباط خبر رسیده که اولین رستوران صهیونیست‌ها نیز در یک کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس افتتاح شد.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که «ایلی کرییل»، یکی از اعضای اقلیت یهودی‌های ساکن امارات برای اولین بار با افتتاح رستورانی غذاهای اسرائیلی در امارات عرضه می‌کند. این منبع با این ادعا که افتتاح رستوران یاد شده پس از درخواست‌های روبه‌فزونی برای این نوع غذاها انجام شد! اعلام کرده، «رستوران به مسافران اسرائیلی که برای شرکت در همایش‌های مختلف به امارات سفر کرده‌اند، خدمات‌دهی می‌کند.» این حساب کاربری در پایان در گزارش خود به نقل از کرییل آورده: «به رسمیت شناختن اقلیت یهودی در امارات و حمایت از آنها بسیار حیرت‌ انگیز است».
از سوی دیگر، پایگاه خبری «عربی۲۱» گزارش داده که «ضاحی خلفان» معاون رئیس‌پلیس دبی در حساب توئیتری خود از مردم خواسته به جای واژه «دشمن اسرائیلی» از واژه «دوست اسرائیلی» استفاده کنند:‌ «به جای دشمن اسرائیلی از دوست اسرائیلی استفاده کنید... چه مشکلی وجود دارد».
در واکنش به اقدامات آن چند کشور مرتجع عربی برای عادی ‌سازی روابط با صهیونیست‌های کودک کش، گروه‌های مقاومت این مسئله را شکستی دیگر برای جهان عرب دانستند. گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین روز جمعه با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه در پنجاه و سومین سالگرد شکست اعراب (جنگ سال ۱۹۶۷)، ادامه عادی‌‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را شکستی جدید برای کشور‌های عربی خواندند. جنبش حماس تاکید کرد سالگرد شکست کشور‌های عربی (سال ۱۹۶۷) امسال در سایه شکست جدیدی برای این کشور‌ها اتفاق می‌افتد و این شکست از زمانی آغاز شد که برخی کشور‌های عربی و اسلامی در تلاش برای عادی‌‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند.
جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد «سالگرد شکست 1967 در حالی سپری می‌شود که مسئله فلسطین امروز با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تجاوزگری اسرائیل و یا یک واقعیت سخت و دشوار مواجه است. جنبش جهاد اسلامی هر نوع عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل و تلاش برخی نظام‌های عربی در به رسمیت شناختن اسرائیل و یا برقراری هر نوع رابطه با آن را محکوم و تاکید کرد این تلاش‌ها شکست جدیدی برای کشور‌های عربی است.» جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم روز جمعه تاکید کرد هیچ کس نمی‌تواند سالگرد شکست 1967 را نادیده بگیرد، چون این شکست عامل وضعیت فعلی فلسطین است.