kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

ژنرال حفتر در یک روز 2 شهر دیگر لیبی را از دست داد

نیروهای «دولت وفاق ملی» در ادامه درگیری‌های خود با نیروهای «خلیفه حفتر» و پیشروی، بر دو شهر «بنی ولید» و «سرت» در لیبی مسلط شدند.



نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به نخست‌وزیری «فائز السراج» در ادامه پیش‌روی‌های خود پس از «ترهونه» در جنوب شرقی طرابلس، پایتخت لیبی، طی ۲۴ ساعت، «بنی ولید» در جنوب شرق پایتخت و «سرت» واقع در حد فاصل طرابلس و بنغازی را نیز از دست نیروهای تحت امر ژنرال بازنشسته حفتر، فرمانده نیروهای شرق، آزاد کردند. همزمان با پیشروی‌های روزافزون دولت وفاق، «عقیله صالح» رئیس‌پارلمان وابسته به نیروهای حفتر در «طبرق»، برای گفت‌وگو با حفتر و مسئولان مصری وارد قاهره شد.
«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌‌جمهور مصر، نیز پس از این نشستِ خود با خلیفه حفتر و عقیله صالح در قاهره، اعلام کرد، بر سر یک طرح برای برقراری آتش‌بس در لیبی توافق حاصل شده است. بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، به گفته السیسی، اجرای این آتش بس، از فردا آغاز می‌شود.
گفتنی است، از سال 2011 میلادی و با سقوط «معمر قذافی»، دیکتاتور لیبی، این کشور درگیر جنگ داخلی است. در حال حاضر نیروهای اصلی این جنگ یکی دولت وفاق ملی و دیگری، نیروهای موسوم به ارتش ملی، تحت امر حفتر است.