kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

ارسال سؤالات امتحان نهایی به صورت رمزگذاری شده به حوزه‌های اجرا

رئیس‌مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با‌ اشاره به امنیت امتحانات گفت: سؤالات امتحان نهایی به صورت رمزگذاری شده به حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود.



به گزارش فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و خسرو ساکی رئیس‌مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از دو حوزه امتحان نهایی شهر تهران و فرایند برگزاری امتحانات در این حوزه‌ها بازدید کردند.
در این بازدیدهای سرزده که از دبیرستان پسرانه شهید مدنی و دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فراست واقع در منطقه یک شهر تهران انجام شد، رئیس‌مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با‌اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدارس ابلاغ شده است، گفت: حوزه‌های امتحان نهایی باید تمام ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات نهایی را رعایت کنند و برای ارتقای امنیت و صحت امتحانات، دانش‌آموزان باید نیم ساعت قبل از شروع امتحانات وارد سالن شوند و روی صندلی‌ها نشسته باشند.
وی با‌اشاره به افزایش امنیت امتحانات، افزود: ارسال سؤالات رمزگذاری شده و بازگشایی رمز سؤالات از طریق الکترونیکی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه وابسته به مقدار زمان لازم برای تکثیر و تعداد سؤالات پیش از امتحان به قرنطینه و اتاق تکثیر سؤالات واقع در حوزه اجرا ارسال می‌شود.
گفتنی است، برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم از روز گذشته آغاز شده است.