kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
وزیر جهاد کشاورزی:

مشکل تامین ارز برای واردات نهاده‌های دامی برطرف شد

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی تامین می‌شود.




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کاظم خاوازی در حاشیه نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران با‌اشاره به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از نهاده‌های دامی که در گمرکات مانده بود آزاد شده است گفت: تنها در روز‌های اخیر ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی از بندر امام ترخیص شده و به سرعت در حال توزیع در کشور است.
وی افزود: وزیر راه هم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و علی رغم اینکه در فصل برداشت گندم هستیم ناوگان بسیاری درگیر حمل و نقل این محصول است، کامیون‌های مورد نیاز حمل نهاده‌های دامی نیز اختصاص یافته و نگرانی در خصوص رسیدن این نهاده‌ها به مرغ داران و دامداران وجود ندارد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل بعدی هم ارز مورد نیاز تامین نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی تامین می‌شود و امیدواریم بزودی شرایط مناسب در بازار نهاده‌های دامی به وجود بیاید.
خاوازی اضافه کرد: می‌توان گفت مشکلات موجود در تامین نهاده‌های دامی حل شده و تنها نکته باقی مانده این است که نهاده‌ها به سرعت به دامداران و مرغداران برسد که این موضوع نیز در حال انجام است. بخش کشاورزی مشکلات بسیاری دارد که از طریق ورود دانش و فناوری به این بخش قابل حل است.
وی اضافه کرد:​ با توجه به همکاری تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افق خوبی برای ورود دانش به بخش کشاورزی و بی‌نیازی از واردات بسیاری از محصولات کشاورزی دیده می‌شود. تامین نهاده‌های وارداتی و هوشمند سازی کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است
وی ابراز امیدواری کرد:​ در آینده نزدیک یک میلیون تن خوراک دام با استفاده از سرشاخه‌های نیشکر که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است به بازار عرضه شود. این موضوع می‌تواند کمک شایانی به کاهش واردات نهاده‌های دامی کند و هدف وزارت جهاد کشاورزی حمایت از توسعه این دست تولیدات است.