kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
نماینده مجلس:

برخورد با متخلفان شورا و شهرداری تبریز ضروری است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با متخلفان شورای شهر و شهرداری تبریز از سوی دستگاه قضایی مطالبه عمومی و لازم و ضروری است.




احمد علیرضابیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به ‌طور شفاف باید با فساد برخورد کند، افزود: بر همین اساس انتظار از دادگستری آذربایجان شرقی این است تا به ‌طور شفاف و روشن با دستگیری‌های اخیر در مجموعه شهرداری و شورای شهر تبریز برخورد قاطع کند.
وی اظهار داشت: شاید از‌ترکیب افرادی که اخیرا توسط دستگاه قضایی دستگیر شده‎اند، چنین به‌نظر برسد که موضوع مربوط به اتفاقاتی است که در شورای دوره چهارم رخ داده و در آن مقطع نیز بسیار برای استان مسئله‌ساز شد که باید به سرعت رسیدگی شود.
علیرضابیگی ادامه داد: در دوره قبلی شورای اسلامی شهر تبریز به ‌خاطر همین مسائل به وزیر کشور تذکر و کارت زرد توسط نمایندگان مجلس دهم داده شد و مجلس شورای اسلامی نیز پذیرفت که وزارت کشور در این ارتباط دچار تعلل و سهل‎انگاری شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توان در ارتباط با نفی یا اثبات ارتباط افراد دستگیر شده با مسائل شورای چهارم اظهارنظر قطعی کرد. اواخر هفته گذشته شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز و تعدادی از شهرداران مناطق و مدیران شهرداری تبریز در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در شهرداری تبریز توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه عاشورا بازداشت شدند.
این اقدام با هماهنگی مقام قضایی و پس از دستگیری چندتن از شهرداران مناطق و مدیران ارشد و میانی شهرداری تبریز طی چندروز اخیر انجام شده است.
صادق نجفی، شهردار سابق تبریز نیز چندی پیش در این راستا توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده بود که با وثیقه سنگین آزاد شد و پرونده در مراحل رسیدگی است.
با این دستگیری، پرونده جاری را می‌توان در ادامه برملا شدن فساد در مدیریت شهری با دستگیری و محکومیت چندتن از همکاران وی در دور قبلی شورای شهر و مدیران وقت شهرداری به جرم فساد و ارتشاء دانست.
در دوره چهارم شورای شهر تبریز نیز چهار تن از اعضا به اتهام اختلاس و مسایل مالی دستگیر شدند.