kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

کشف 35 دستگاه خودرو فاقد پلاک در اصفهان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۳۵ دستگاه خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در یک باب پارکینگ در حاشیه کلانشهر اصفهان کشف و ضبط شد.




اکبر عادل مرام،  در گفت‌و‌گو با ایرنا ارزش ریالی خودروهای مکشوفه را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این خودروها از مدت‌ها قبل خریداری و در پارکینگی در حاشیه شهر اصفهان نگهداری شده‌اند.
وی با بیان اینکه بازرسی از پارکینگ‌ها با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی و سپاه انجام شد ادامه داد: خودروهای کشف شده شامل تعدادی خودروی سواری از نوع پژو، پراید و چند دستگاه وانت نیسان بودند که با حکم مقام قضایی خودروهای مذکور توقیف شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: در راستای نظارت بر بازار خودرو و با توجه به دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و مراجع استانی بویژه دادستانی اصفهان، بازرسی از انبارها و پارکینگ‌های سطح شهرها در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: روند خروج خودروها از کارخانه و انتقال آنها به پارکینگ در دست بررسی است و نتایج آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
عادل مرام خاطرنشان کرد: مقصد نهایی این خودروها استان دیگری بود اما بنا به دلایل نامعلومی در اصفهان تخلیه و نگهداری شده بودند که مسئول پارکینگ ملزم به معرفی صاحب خودروها شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: پارکینگ‌ها به هیچ وجه حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند که در این رابطه علاوه بر مالک خودرو با مالک پارکینگ نیز برخورد قانونی می‌شود.
وی اضافه کرد: مردم  در صورت رویت هر گونه انبار یا پارکینگ مشکوک خودرو، مراتب را با سامانه ۱۲۴ مطرح نمایند تا به سرعت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.