kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

جمع‌آوری روزانه ۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح پایتخت

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: تاکنون چهار هزار و 600 نفر از معتادان متجاهر به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده‌اند.



سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت‌وگو با فارس درخصوص آخرین روند جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر با اولویت مناطقی چون شوش، دروازه غار و هرندی در دستور کار پلیس بوده و سایر نقاط آلوده سطح پایتخت همچون پل چوبی، فرحزاد، تجریش و بزرگراه‌های سطح شهر نیز هفته‌ای چند بار پاکسازی می‌شوند.
وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری می‌شوند، افزود: تاکنون چهار هزار و 600 نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده‌اند.
 ابتلای ۵۴ معتاد متجاهر به کرونا
در ۱۱ استان کشور
مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: طی ۴۱ مرحله 6 هزار و 700 نفر در ۱۱ استان کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده و به مراکز معرفی
شده‌اند.
فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با‌اشاره به اینکه از چهار هزار و 500 نفر از این معتادان تست کرونا دریافت شده است، افزود: از این تعداد تاکنون ۵۴ معتاد به کرونا مبتلا بوده‌اند که بیشترین آمار با 34 نفر مربوط به استان تهران است.
وی با بیان اینکه از 6 هزار و 700 معتاد جمع‌آوری شده، چهار هزار و 968 نفر به مراکز ماده 16 منتقل شده‌اند، اظهار داشت: بقیه افراد یا معتاد متجاهر نبودند یا اینکه جزو معتادانی بودند که شرایط پذیرش در مراکز ماده ۱۶ را نداشتند، یعنی یا جزو اتباع بیگانه بودند یا اینکه زیر ۱۸ سال سن داشتند.