kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
با حضور رئیس‌قوه قضائیه و به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

رزمایش برکت امام ‌خمینی(ره) برگزار شد

در ایام سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، رزمایش برکت امام خمینی(ره) توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مرقد مطهر امام(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رزمایش برکت امام خمینی(ره) با حضور رئیس‌قوه قضائیه، تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی(ره)، رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیران عامل بنیادهای برکت و احسان، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران ستاد اجرایی و جمعی از مسئولان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مرقد مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برگزار شد.
در این رزمایش، بهره‌برداری از دو هزار و 423 طرح عمرانی و زیربنایی ستاد اجرایی فرمان امام شامل 170 مدرسه، 200 مسجد، 115 طرح آبرسانی، ساخت مسکن محرومین و... در مناطق محروم و روستایی کشور با اعتباری بالغ بر 3360 میلیارد ریال آغاز شد.
در این رزمایش همچنین ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم‌نامه‌ای را با مدیران عامل 7 بانک برای ایجاد 56 هزار طرح‌اشتغال‌زایی منجر به ایجاد 188 هزار شغل به ارزش 80 هزار میلیارد ریال و با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا به امضا رساند.
در این مراسم محمد مخبر رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ضمن اعلام توزیع یک میلیون بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند در قالب مراحل اول «رزمایش همدلی و احسان» از آغاز اهدای چهار میلیون بسته مواد پروتئینی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در مرحله دوم این رزمایش خبر داد.
آغاز عملیات ساخت و تکمیل سه هزار و 500 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو فرزند معلول با اعتبار 500 میلیارد ریالی از دیگر بخش‌های رزمایش برکت امام خمینی(ره) توسط ستاد اجرایی فرمان امام بود.
برکات خدمات ستاد اجرایی فرمان روزافزون است
رئیس‌قوه قضائیه نیز در رزمایش برکت امام خمینی(ره) گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و به‌خصوص نهادهای زیر نظر رهبری و از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) باید به سمت تولید، جهش تولید و ایجاد‌اشتغال بروند و برای این مهم بسیج شوند.
آیت‌‌الله سیدابراهیم رئیسی با‌اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام افزود: هر چه از عمر ستاد اجرایی می‌گذرد، برکات جدیدی از خدمات این ستاد مشاهده می‌شود.
رئیسی با تاکید بر این‌که فقر، محصول بی‌توجهی به عدالت اقتصادی و اجتماعی است، اظهار داشت: امام قبل از پیروزی انقلاب و در آغازین روزهای انقلاب یکی از اهداف مهم انقلاب را عدالت عنوان می‌کرد و بر آن رهنمود و توصیه داشت.
وی با بیان این‌که یکی از محورهایی که امام می‌خواستند جامعه مبتنی بر آن باشد عدالتی مبتنی بر عقلانیت، معنویت و اخلاق است، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری هم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب برای این مقوله انجام شده است اما بازنگری به این قضیه بسیار ضروری است. رئیس‌قوه قضائیه گفت: ماموریت نهادهای انقلابی و همه بخش‌ها در نظام آن است که محرومین احساس محرومیت نکنند، فقرا احساس فقر نکنند و احساس نیاز، نیازمندان را رنج ندهد.  رئیسی با تاکید بر این‌که این جود و سخاوت و کمک مومنانه که مردم عزیز ما با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب انجام دادند یک حرکت بسیار ارزشمند و ماندگاری در تاریخ کشور است، افزود: باید این همه کمک مومنانه و این بسیج عمومی را بنویسند و ثبت کنند. مردم با هر آن‌چه که داشتند به میدان آمدند و نگذاشتند کسانی که نیازمند هستند رنج بکشند.
تلاشی با برکت برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی
تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز در این رزمایش با تجلیل از اقدامات ستاد اجرایی گفت: تلاش‌های ستاد اجرایی در زدودن درد از بخشی از جامعه کاری بسیار ارزشمند و پسندیده است.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: این‌که ستاد اجرایی توانسته در شرایط سخت امروز که دشمنان به ما تحمیل کرده‌اند رزمایش برکت امام خمینی(ره) را برگزار کند و از همه ظرفیت‌ها بهره ببرد قابل تقدیر است. این آغاز مسیری است که سایر دستگاه‌ها با کمک خود از مشکلات جامعه کم کنند.
گفتنی است، در این مراسم پروژه‌های استانی ستاد اجرایی فرمان امام به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید.